به گفته فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، ناو هواپیمابر شارل دوگل به منظور مقابله با تحرکات داعش، فرماندهی بخش دریایی ائتلاف بین‌المللی در خلیج فارس را بر عهده می‌گیرد. 

فرانسه فرمانده نیروی دریایی ائتلاف ضد داعش شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» بر اساس آنچه وزیر دفاع این کشور اعلام کرده، چند روز پس از ورود به آبهای ابوظبی به عنوان بخشی از مأموریت خود، فرماندهی نیروی دریایی ائتلاف بین المللی برای مبارزه با «داعش» و همچنین اطمینان از آزادی دریانوردی در منطقه خلیج فارس را بر عهده گرفت.

«فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز ( پنجشنبه) در صفحه توییتر خود نوشت: ناو هواپیمابر شارل دوگل برای مقابله با تحرکات داعش، فرماندهی بخش دریایی ائتلاف بین المللی در خلیج فارس را بر عهده می گیرد. 

به نوشته وی، پس از دسامبر ۲۰۱۵، این دومین بار است که فرانسه جانشین آمریکا در این مسئولیت می شود.

وزیر دفاع فرانسه ادعا کرد که این ماموریت نشانه اعتماد عملیاتی و رویارویی دائمی پاریس با گروه تروریستی داعش است.

شارل دوگل تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی فرانسه ماه گذشته از بندر « تولون » در جنوب شرقی این کشور با یک ماموریت جدید که آن را ابتدا به شرق مدیترانه و سپس به اقیانوس هند منتقل می کرد، به عنوان بخشی از عملیات شمال، با هدف کمک به ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن به حرکت در آمده بود.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع فرانسه، این ناو هواپیمابر در اواخر هفته گذشته در ماموریتی که هدف آن تعهد عمیق این کشور به آزادی دریانوردی و احترام به قوانین بین المللی اعلام شد، به ابوظبی رسید .

 علاوه بر دو ناوچه و یک کشتی امدادی، یک ناوچه بلژیکی، ناوهواپیمابر فرانسوی شارل دوگل را در خلیج فارس همراهی می کنند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که گروه هوایی نیروی دریایی این کشور تمام وظایفی را که معمولا توسط یک گروه رزمی آمریکا انجام می شود، از جمله تداوم حضور نیروی هوایی دریایی ائتلاف در منطقه خلیج فارس بر عهده خواهد گرفت. 

در این بیانیه ادعا شده است: منطقه (خلیج فارس) که بخشی از ثبات منطقه ای و امنیت قاره اروپا به شمار می آید، در معرض خطر است و حضور فرانسه در آن، اجازه می دهد تا قدرت خود و وضعیت را ارزیابی کند.

پیشتر فرانسه از «جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا مبارزه با داعش را در اولویت حفظ کند و خاطرنشان کرده بود که «دونالد ترامپ » سلف او در ژانویه گذشته تصمیم گرفت قبل از ترک کاخ سفید، تعداد سربازان آمریکایی در عراق را به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش دهد.

حضور نیروهای نظامی غربی در منطقه از جمله آب های خلیج فارس به بهانه‌های مختلف از جمله مبارزه با داعش در حالی انجام می شود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی منطقه و همانگونه که تعدادی از سیاستمداران غربی به آن اذعان کرده است، این گروه تروریستی توسط غربی ها به وجود آمده است و حضور این نیروها نه تنها به صلح و ثبات خلیج فارس کمک نمی کند، بلکه ناآرامی و تنش در آن را افزایش می دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید