سازمان تجارت جهانی در تازه ترین گزارش، رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را هشت درصد پیش بینی و اعلام کرد که این میزان رقم از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین مقدار رشد اقتصاد در سطح جهان به حساب می آید.

رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ حدود ۸ درصد خواهد بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ سازمان تجارت جهانی در تازه ترین گزارش، رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی را هشت درصد پیش بینی و اعلام کرد که این میزان رقم از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین مقدار رشد اقتصاد در سطح جهان به حساب می آید.

به گزارش شبکه بلومبرگ، سازمان تجارت جهانی در عین حال هشدار می دهد که شیوع ویروس کرونا همچنان بیشترین خطر را برای این چشم انداز اقتصادی است و ادامه شیوع کرونا می تواند هر گونه امید به بهبودی را تضعیف کند.

براساس گزارش سازمان تجارت جهانی که روز چهارشنبه در ژنو منتشر شده است، بهبود رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته که متاثر شیوع ویروس کرونا بود، یک جهش قابل توجه است.

سازمان تجارت جهانی همچنین پیش بینی کرد که تجارت جهانی ممکن است در سال ۲۰۲۲ نیز ۴ درصد افزایش یابد.

"نگوزی اوکونجوایوئلا" دبیر کل سازمان تجارت جهانی به خبرنگاران گفت: واکسیناسیون سریع می تواند تجارت را به روند قبل از همه گیری کرونا بازگرداند، اما روند آهسته می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد.

وی گفت: واکسیناسیون سریع بهترین محرک برای بهبود (اقتصاد جهانی) است. فقط با افزایش واکسن ها می توانیم اقتصاد جهانی را به سرعت کامل برگردانیم.

به گفته دبیر کل سازمان تجارت جهانی، باز نگه داشتن بازارهای بین المللی برای بهبود اقتصاد از بحران کرونا ضروری است و واکسیناسیون سریع، جهانی و عادلانه پیش شرط بهبودی مداوم و قوی است که همه ما به آن احتیاج داریم.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید