به گفته معاون وزیر دادگستری، مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان و بازگشت یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رییس‌جمهور تاجیکستان قرار گرفته انجام شد.

دو تن از محکومان ایرانی در تاجیکستان به کشور منتقل شدند

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما، محمود عباسی در تشریح این خبر اظهار کرد: در سفر اخیر آقای ظریف به دوشنبه و رایزنی با رئیس جمهور تاجیکستان، زمینه عفو و انتقال دو تن از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های تاجیکستان می‌گذراندند، فراهم شد.

وی گفت: همچنین مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان و بازگشت یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رئیس جمهور تاجیکستان قرار گرفته نیز انجام شد.

عباسی ضمن تشکر و قدردانی از وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات تاجیکستان، حسن نیت وزیر دادگستری کشورمان در موافقت با انتقال یک تن از محکومان تاجیکستانی به دوشنبه را نیز شایسته تقدیر برشمرد.

وی تاکید کرد: همکاری‌های بسیار خوبی بین مقامات ایران و تاجیکستان در زمینه‌های حقوقی و قضائی برقرار است و ما در صدد گسترش و تعمیق این روابط هستیم.

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری همچنین از تشکیل کمیته پیشگیری از وقوع جرم کارگروه حمایت حقوقی و قضائی از ایرانیان خارج از کشور به ریاست قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در وزارت دادگستری خبر داد.

عباسی افزود: آموزش و اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم توسط هموطنانی که به دیگر کشورها سفر می‌کنند در دستور کار این کمیته است و ما اعتقاد داریم بیشترین توجه خود را باید به امر پیشگیری متمرکز کنیم؛ زیرا پیشگیری علاوه بر صیانت از حیثیت و اعتبار بین المللی کشور مانع از صرف هزینه‌های هنگفت مبارزه با جرم و زندان و انتقال محکومان می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید