مصرف همزمان خربزه و عسل برای بدن مضر است و در طب سنتی از مصرف همزمان این دو خوراکی به شدت پرهیز شده است، زیرا می تواند مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد و سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

علت مضر بودن مصرف همزمان خربزه و عسل چیست؟ | درمان دل درد بعد از خوردن خربزه و عسل

به گزارش سلام نو به نقل از دلگرم، مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می‌شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می‌شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می‌کند و باعث ایجاد دل دردهای شدیدی می‌شود. البته ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دل دردهای خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود. اما فکر نمی‌کنم یک دلدرد شدید منجر به مرگ یک فرد سالم که بیماری زمینه‌ای هم ندارد بشود، ولی این دلیل نمی‌شود که اگر اتفاقی عسل و خربزه را خوردید به پزشک مراجعه نکنید.

درمان دل درد بعد از خوردن خربزه و عسل

اگر اتفاقی و یا نادانسته عسل و خربزه را با هم خوردید و دچار دلدرد شدید به پزشک مراجعه کنید و اگر به پزشک دسترسی ندارید اگر می‌توانید با فروبردن انگشت در حلق آن را برگردانید، این کار را بکنید. خوردن عرقیجاتی مثل عرق نعناع و عرق پونه هم برای رفع دل درد خیلی موثر هست. خوردن آب انار ترش هم از جمله درمان‌های خانگی خوردن خربزه و عسل هست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید