دکتر آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان، از مشاهده چند نمونه بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت: این خطر وجود دارد که طی روزهای آینده شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان باشیم.

شناسایی چند بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در گیلان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه پیش بینی ها درباره افزایش آرام آرام بیماران کرونایی از چند روز گذشته اتفاق افتاده است، اظهار کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۸۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری بودن ۳۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ بیمار بدحال و در ICU بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مشاهده چندین مورد کرونای انگلیسی در بین بیماران جدید خبر داد و گفت: این بیماران در برخی از شهرستان ها که مقصد مسافران بودند دیده شده اند؛ البته انتظار داشتیم با افزایش تعداد مسافران کرونای انگلیسی نیز شیوع پیدا کند.

حیدرزاده، با اشاره به سرعت بالای انتقال ویروس انگلیسی، تاکید کرد: این خطر وجود دارد که طی روزهای آینده شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همه بیماران اعم از علامتدار و بدون علامت را رهگیری می کند، ادامه داد: مردم به ویژه مسافران از تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند و حتما ماسک بزنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مسافران خواست بعد از اتمام مسافرت تا دو هفته عدم تماس با دیگران را رعایت کنند و یادآور شد: افراد علامتدار نیز فورا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید