حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ۶ دلیل اصلی که باعث گرانی مرغ در چند ماه گذشته شده را اعلام کرد.

۶ دلیل اصلی افزایش بی‌سابقه قیمت مرغ در ماه اخیر

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ۶ دلیل عمده وجود دارد که باعث گرانی قیمت مرغ به رغم فراوانی تولید در ماه‌های اخیر شده است. 

۱. حدود ۲۰ سال بود که انحصار مرغ لاین ایران در انحصار دو شرکت انگلیسی بود، با دستورات مقام معظم رهبری، وزارت جهاد کشاورزی به سمتی رفت که گفته می‌شد، تا حدود ۵۰ درصد مرغ‌های لاین مرغ، مرغ آرین ایرانی شد و دشمنان و عمّال داخلی آنها احساس خطر کردند، در نتیجه تلاش کردند، این حرکت خطیر که در راستای خودکفایی و  امنیت غذایی بود را زمین گیر کنند.

۲‌. حدود ۶۵ درصد نهاده‌ها دامی توسط شخصی که به نام سلطان غذای دام ایران شناخته می‌شود، وارد می‌شد و بر اساس اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد این ابر ارزخوار ایران توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و ایشان که سلطنت خود را در خطر دید، بازار نهاده‌ها را به تلاطم کشید.

۳. دولت درصدد است با فشار به مردم نظام را وادار به پذیرش FATF کند، لذا دادستان کل کشور در یک مصاحبه اعلام کرد، دولت اجازه ترخیص بسیاری از اقلام ضروری را به گمرک نمی‌دهد.

۴. بسیاری از مرغداری‌ها که نهاده‌های دامی مورد حمایت دولت را دریافت کرده بودند، در چند ماه اخیر از توزیع مرغ به صورت مصوب سرباز زده و بخش عمده تولید خود را به قیمت آزاد فروختند.

۵. دلال بازی‌های بی حساب و کتاب در بازار که همچون سرطان در اقتصاد خرد و کلان ایران ریشه دوانده است، تا حدی که در بسیاری از ایام، قیمت مرغ را عملا بازار بهمن تعیین می‌کند نه نهادهای تولیدی و نظارتی.

۶‌. احتکارهای عمده‌ای که توسط دلال‌ها صورت گرفته و آنها با دپوی انبوه مرغ یخ زده در سردخانه‌های زیر صفر، امیدوارند مرغ‌های احتکاری را به قیمت بیش از ۵۰ هزار تومان در ماه مبارک رمضان روانه بازار کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید