محمد حمیدی، فرماندار گرگان از تعطیلی تفرجگاه‌های استان گلستان در روز ۱۳فروردین خبر داد و گفت: در روز جمعه که برابر است با روز طبیعت کلیه تفرجگاه‌های شهرستان گرگان تعطیل و مسیرهای منتهی به آنها مسدود است.

تعطیلی تفرجگاه‌های استان گلستان در روز ۱۳فروردین

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، با شلوغی‌های روزهای پایانی اسفند، دید و بازدیدهای عید و همچنین حضور مسافران و برگزاری تورهای گردشگری در استان و حتی استان‌های همجوار از جمله مازندران، پیش بینی می‌شد که روزهای سختی در انتظار باشد.

در روزهای اخیر تعداد موارد بستری در بخش کرونای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان افزایش پیدا کرده است. تعداد این بیماران که در هفته‌های اخیر به کمتر از ۱۸۰ نفر رسیده بود بار دیگر با افزایشی حدود ۴۱ درصدی به ۲۵۲ نفر رسیده است.

به رغم هشدارها و توصیه‌های بهداشتی در خصوص رعایت پروتکل‌ها و عدم مسافرت و دید و بازدیدهای عید، متأسفانه برخی شهروندان با ساده انگاری شرایط و پشت گوش انداختن این هشدارها، زمینه اوج گیری دوباره کرونا را در استان فراهم کردند.

حالا هم در آستانه روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و روز سیزدهم فروردین ماه، نگرانی‌ها از تجمع و حضور بی ملاحظه مردم در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری افزایش یافته است.

در آخرین جلسه ستاد کرونای استان گلستان، هادی حق شناس، استاندار با تأکید بر اعمال محدودیت در روز طبیعت، از فرمانداران و بخشداران خواست زمینه اعمال این محدودیت‌ها را فراهم کنند.

برهمین اساس همه تفرجگاه‌های استان در روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل بوده و حضور مردم در این مناطق ممنوع است.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گفته است از دیروز تا امروز ۵ بیمار جدید به تعداد موارد بستری در استان اضافه شده است.

وی بیان داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان نسبت به روز نخست فروردین ۴۱ درصد بیشتر شده که نشان دهنده سیر صعودی بیماری در استان است.

فاضل گفته در حال حاضر ۲۵۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال برخی از آنان وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا به ویژه در روز طبیعت تأکید کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در گلستان، افزایشی است و از مردم می‌خواهیم بیشتر مراعات کنند.

در همین باره محمد حمیدی، فرماندار گرگان نیز اظهار داشت: در روز جمعه که برابر است با روز طبیعت کلیه تفرجگاه‌های شهرستان گرگان تعطیل و مسیرهای منتهی به آنها مسدود است.

وی گفت: با توجه به افزایش آمار بستری‌های کرونایی و وضعیت بسیار شکننده در این شهرستان، از ورود مسافران و همشهریان در روز جمعه به تفرجگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

فرماندار مرکز استان تاکید کرد: به دلیل سرعت انتشار و شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از گردشگران و مسافران درخواست می‌شود تا از سفر به این شهرستان و حضور در تفرجگاه‌ها در روزهای پایانی هفته که همزمان با روز طبیعت است پرهیز کنند.

ابراهیم قدمنان، فرماندار کردکوی نیز با اشاره به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله به کرونای استان گفت: در روز طبیعت ورود شهروندان به  تمامی تفرجگاه‌ها، پارک‌های جنگلی و مراکز تفریحی شهرستان ممنوع است.

وی افزود: در این روز از ورود خودروهای غیربومی در داخل شهر و دیگر مراکز تفریحی شهرستان جلوگیری شده و به محض مشاهده در داخل شهر مشمول جریمه نیز خواهد شد.

تردد خودروهای غیربومی در شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرهای غربی و مرکز استان در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده و با توجه به شناسایی چندین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی، نگرانی از اوج گیری دوباره بیماری بیشتر شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید