نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان از نگرانی دولت این کشور نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه می خبر داد.

روسیه نگران عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا» نسبت به پیامدهای عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد که هنوز پیامدهای عدم خروج نظامی از افغانستان مشخص نیست اما هشدارها و واکنش‌هایی نسبت به اظهارات اولیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وجود داشت.

نماینده روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد که این هشدارها درباره نقض مستقیم توافقنامه قطر بوده است و احتمالا پیامدهای جدی به همراه دارد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می به دلایل فنی بسیار دشوار است اما ما قصد نداریم که برای مدت طولانی در این کشور بمانیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که«هدفم این نیست که مدت زمان طولانی آنجا بمانیم. ما خارج می‌شویم. سوال این است که چه زمانی خارج می‌شویم.»

بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان در دوحه، نیروهای خارجی باید در ماه می سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند.

طالبان بارها در هفته‌های اخیر هشدار داده است که در صورت عدم خروج نظامیان خارجی، حملات را از سر خواهد گرفت.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفته است که با ناتو وارد افغانستان شدیم و با اعضای این سازمان نیز در شرایط مناسبی این کشور را ترک خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید