به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، قیمت طلا در سال ۱۴۰۰ نیز با شیب ملایمی روند صعودی خواهد داشت.

تداوم روند صعودی قیمت طلا در سال جاری با شیبی ملایم

به گزارش سلام نو، محمدسعید جعفری در گفت و گو با ایسنا، گفت: اینکه امسال برای طلا چه رخ خواهد داد به عوامل متعدد سیاسی و اقتصادی مانند قیمت جهانی طلا، نرخ دلار، انتخابات و روابط بین‌الملل ما بستگی دارد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد طلا دیگر افت و خیزهای شدید دو سال اخیر را تجربه نخواهد کرد و با شیب ملایمی روند افزایشی خواهد داشت، افزود: معتقدم قیمت طلا تا پایان امسال می‌تواند تا گرمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که به عقیده برخی طلا تا جایی که می‌تواند رشد قیمت داشته و ممکن است دیگر روند صعودی نداشته باشد، گفت: زمانی طلا گرمی ۱۵۰ هزار تومان شد و همه عقیده داشتند بسیار گران شده، اما اکنون شاهدیم بعد از چند سال نرخ طلا به گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: قیمت طلا معمولا روند صعودی دارد و این روند به تدریج در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه قیمت کنونی طلا منطقی و واقعی است، خاطرنشان کرد: حتی اگر قیمت جهانی طلا را هم در نظر بگیریم، قیمت طلا در کشور گرمی نزدیک به ۱۰ هزار تومان هم پایین‌تر است.

جعفری سپس از رکود حاکم بر بازار طلا یاد کرد که عمدتا ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است و گفت: تداوم این رکود در سال جاری به شرایط اقتصادی کشور بستگی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید