سال ۹۹ قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران نسبت به دیگر نقاط ارزان‌تر بود، اما با این حال رونق زیادی‌ نداشت.

در سال ۹۹ قیمت مسکن در ارزان‌ترین منطقه تهران چقدر بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از جهان نیوز، در سالی که بازار مسکن رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد، منطقه ۱۸ یک سال در جایگاه ارزان‌ترین منطقه قرار داشت. منطقه‌ای که آپارتمان هایش با قیمت متوسط متری ۷ میلیون ۴۱۰ هزار آغاز شد و با قیمت متوسط متری ۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان در بهمن ماه رسید.

اگر قصد خرید یک آپارتمان ۸۰ متری در فروردین ماه سال گذشته در منطقه ۱۸ را داشتید باید ۵۹۲ میلیون تومان پرداخت می‌کردید و در بهمن ماه برای خرید همان آپارتمان نیاز به ۹۵۹ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان نقدینگی داشت.

بهار گرانی‌ها

سال ۹۹ در همه مناطق تهران با افزایش قیمت مسکن آغاز شد، منطقه ۱۸ نیز از افزایش قیمت‌ها بی بهره نبود، قیمت متوسط آپارتمان در این منطقه با ۷ میلیون ۴۱۰ هزار تومان آغاز شد، در ماه نخست بهار ۳۸ معاملههم به ثبت رسید. در اردیبهشت ماه نیز که یکی از ماه‌های پر رونق سال گذشته بود، منطقه ۱۸ تنها ۲۴۳ معامله مسکن ثبت شده داشت. در این ماه قیمت‌ها اندکی رشد کرد و به متوسط متری، ۷ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان رسید. آخرین ماه بهار نیز در این منطقه با ثبت ۱۹۶ معاملع مسکن به پایان رسید. در این ماه قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان ۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان بود.

تابستان آرام

بازار تابستانی منطقه ۱۸ تهران با ۶۵۷ معامله یکی از کم رونق‌ترین بازارهای مسکن بود. در تیر ماه میانگین قیمت آپارتمان در این منطقه ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بود و ۲۶۱ قرار داد فروش نیز به ثبت رسید. در مردادماه قیمت میانگین منطقه به ۹ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسید که ۲۱۷ معامله در میانه تابستان ثبت شد. در آخرین ماه تابستانی نیز قیمت هر متر مربع ۱۰ میلیون ۴۱ هزار تومان بود که با ۱۷۹ معامله مسکن در این ماه به ثبت رسیده است.

پاییز؛ اوج و فرود قیمت‌ها

پاییز با افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۸ آغاز می‌شود. متوسط قیمت به متری ۱۲ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان می‌رسد، در این فصل این منطقه هم ریزش مشتری دارد در مهر ماه تنها ۱۹۲ معامله مسکن در این منطقه ثبت شده است.

در آبان ماه قیمت متوسط در همان محدوده ۱۲ میلیون تومان باقی می‌ماند و با اندکی کاهش به ۱۲ میلیون ۴۰ هزار تومان می‌رسد. در این ماه ۱۴۲ معامله مسکن انجام شده است.

در آذر ماه منطقه ۱۸ با ریزش مشتری و قیمت‌ها رو به رو می‌شود و پاییز را با کاهش ۲ میلیون تومانی به پایان می‌برد. متوسط قیمت مسکن در این منطقه به ۱۰ میلیون و ۸۱ هزار تومان می‌رسد که نردیک به قیمت ماه پایانی تابستان در همین منطقه است.

زمستان؛ افزایش دوباره قیمت‌ها

بازار مسکن زمستانه منطقه ۱۸ باز هم با افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود، ریزش دو میلیونی در ماه آذر در دی ماه جبران می‌شود و قیمت متوسط مسکن در دی ماه دوباره به ۱۲ میلیون باز می‌گردد. در این ماه ۱۰۸ معامله مسکن با متوسط قیمت متری ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان به ثبت رسیده است.

در بهمن ماه افزایش معاملات در این منطقه مشاهده می‌شود. در حالی که متوسط قیمت در تهران افزایش داشته در این منطقه اندکی کاهش قیمت مشاهده می‌شود و قیمت مسکن در بهمن ماه در منطقه ۱۸ به متری ۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید