عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از برف‌روبی راهداران زنجانی در هشتمین روز از بهار در برخی از جاده‌های این استان خبر داد.

برف‌روبی جاده‌های استان زنجان در هشتمین روز بهار

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عبدالحسین علی‌اکبری اظهار کرد: در هشتمین روز از بهار شاهد بارش برف در برخی از محورها بودیم و راهداران برای پاک‌سازی و ایمن‌سازی مسیر، اقدام به برف‌روبی محور کوهستانی آغزوج کرده و به در راه‌ماندگان امداد رساندند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۶۳۸ هزار و ۷۶۲ خودرو از ورودی‌های استان زنجان عبور کردند، ادامه داد: این آمار افزایش ۱۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد؛ چراکه در سال گذشته تردد ۲۷۸ هزار و ۴۹۰ خودرو ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد خوروهای عبوری از خروجی‌های استان در این مدت را ۶۷۱ هزار و ۹۷۱ وسیله نقلیه برشمرد و گفت: در سال گذشته ۲۶۶ هزار و ۵۷۵ خودرو عبور و مرور داشتند و این آمار نیز ۱۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم ترافیک نوروز امسال در روز ششم فروردین ماه با ۶۰ هزار و ۶۱۰ خودرو در ورودی‌ها و ۶۸ هزار و ۹۵۰ خودرو در خروجی‌ها ثبت شده است، یادآور شد: از روز هفتم از حجم ترافیک کاسته شده و در این روز به ترتیب ۵۵ هزار و ۶۴۵ خودرو و ۵۴ هزار و ۳۱ خودور در ورودی‌ها و خروجی‌ها تردد داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم ترافیک در آزادراه زنجان – قزوین در سفرهای نوروزی امسال ۹۹ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: محور تکاب – دندی با وجود اینکه کمترین حجم تردد را تاکنون دارا بوده با این حال افزایش ۷۱ درصدی عبور و مرور را نشان می‌دهد.

علی‌اکبری با نظارت مستمر بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی اشاره کرد و افزود: کمیته نظارت تشکیل شده و به طور مستمر از این مکان‌ها بازدید و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خدماتی را مورد بازدید قرار می‌دهند و مردم می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه ۳۰۰۰۹۹۰۰۹۱ اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در جاده‌های زنجان روان بوده و مشکلی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: با این حال از هم‌وطنان تقاضا داریم برای جلوگیری از شیوع کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید