محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، از تعطیلی سینماهای تهران از فردا بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

تعطیلی سینماهای تهران از فردا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره تعطیلی سینماها به گفت: تعطیلی سینما بر اساس تصمیماتی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گیرد یعنی به صورت اتوماتیک این اتفاق رخ می‌دهد. وقتی شهر به حالت نارنجی درمی‌آید گروه‌های کاری که در درجه سه قرار دارند به صورت خودکار تعطیل می‌شوند با توجه به اینکه سینماها هم درجه بندی سه را دارند دچار تعطیلی می‌شوند، متأسفانه سینماها هنوز علی‌رغم درخواست سازمان سینمایی، تبدیل به گروه شغلی درجه دو نشده‌اند به همین ترتیب مادامی که شهرها نارنجی هستند، سینماها را باید تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه سینماها در شهرهای قرمز قطعاً تعطیل است، اظهار کرد: بازگشایی مجدد سینماها منوط به این است که وضعیت شهرهای نارنجی به زرد یا آبی تغییر کند. شهر تهران تا روز گذشته زرد بود. با توجه به اینکه وضعیت شهر در حالت نارنجی قرار دارد ما باید گوش به فرمان ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. از همین رو بازگشایی سینماها هم بر عهده ما نیست و به تصمیم‌گیری این ستاد مربوط می‌شود.

فرجی درباره آغاز تعطیلات سینماها توضیح داد: با توجه به اینکه وضعیت شهر، شب گذشته به ما اعلام شده است ما باید از فردا دوشنبه ۹ فروردین‌ماه سینماها را تعطیل کنیم.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: هر استانی ستاد مبارزه با کرونا دارد به همین ترتیب اگر شهری به حالت نارنجی دربیاید آن شهر تعطیل می‌شود.

وی درباره فیلم‌های اکران شده در ایام نوروز اظهار کرد: در این موقعیت بیشترین آسیب را فیلم‌ها می‌بینند. به همین دلیل خیلی‌ها دوست نداشتند فیلمشان اکران نوروزی شود چون وضعیت فعالیت سینماها مشخص نبود، به هر حال تصمیم‌گیری‌ها به صورت یکباره اتفاق می‌افتد. بدیهی است در چنین شرایطی در مرتبه اول فیلم‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند، سینماها هم که دائم الآسیب شده‌اند. سازمان سینمایی تاکنون حمایت‌های ویژه داشته است. این امیدواریم امسال این حمایت‌ها بیشتر شود.

فرجی در پایان اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونایی سازمان سینمایی که به ریاست حسین انتظامی است، تصمیماتی درباره فیلم‌ها و سینماهایی که در این ایام آسیب دیده‌اند، تسهیلاتی پیش‌بینی خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید