بنابر اعلام سخنگوی ستاد نوروزی کیش، از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۶ فروردین ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۸۵۵ گردشگر از مبادی ورودی دریایی و هوایی وارد جزیره کیش شده‌اند.

ورود ۷۵ هزار گردشگر به جزیره کیش تا ششم فروردین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی ستاد نوروزی کیش گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ششم فروردین در مقایسه با نوروز۹۸ ، شاهد کاهش ۹۲ درصدی تعداد مسافران و گردشگران دریایی بودیم.

علیرضا علوی رضوی صبح امروز(هشتم فروردین ماه) ضمن تشریح شرایط کنونی پذیرش گردشگران با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و نظارت های مستمر ناظران تمامی حوزه ها گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین امسال در مقایسه با نوروز ۹۸، جزیره کیش کاهش ۱۷ درصدی ورود گردشگران را تجربه کرد.

وی اعمال محدودیت به ویژه در مسیر دریایی و محدودیت  ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش در پرواز ها را از عوامل کاهش تعداد مسافران عنوان کرد و گفت: ورود خودرو در نوروز ۱۴۰۰ کاهش صد درصدی داشت و با توجه به ممنوعیت برپایی کمپ ها و فعالیت خانه مسافر ها، نوروز سال جاری در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ششم فروردین در مقایسه با نوروز۹۸ ، شاهد کاهش ۹۲ درصدی تعداد مسافران و گردشگران دریایی بودیم.

علوی همچنین از کاهش ۴۶ درصدی جمع کل مسافران ورودی نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با نوروز ۹۸ در همین بازه زمانی خبر داد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش در بخش دیگری از سخنان خود به تشدید نظارت‌ها و تاکید بر رعایت کامل مقررات بهداشتی در تمامی حوزه های فعال جزیره کیش اشاره کرد و گفت: براساس آمار اعلام‌ شده از ۲۸ اسفند تا ششم فروردین  ۲۵۵ تخلف از سوی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و زیرمجموعه های آن اعلام و با تذکرات شفاهی، کتبی و اخطار پیگیری شد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، و دسترسی به مایع ضدعفونی را از جمله موارد مورد تاکید ناظران این حوزه عنوان کرد که به جد بررسی و ارزیابی می شوند.

 علوی رضوی همچنین به ۷ هزار و ۷۶۶ مورد بازدید کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۶ فروردین سال جاری دانست و عنوان کرد: از این تعداد بازدید به هزار و شانزده مورد تخلف با تذکرات شفاهی و کتبی همچنین اخطار کتبی رسیدگی شد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش در تشریح آمار گردشگران ورودی سال جاری از ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۶ فروردین ۱۴۰۰ بیان کرد: ورود تعداد کل گردشگران از مبادی ورودی دریایی و هوایی به جزیره کیش ٧٤هزار و ٨٥٥ نفر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش از ۴ فروردین ۱۴۰۰روزانه به طور متوسط میزبان بالغ بر ۲۵هزار گردشگر است، خاطرنشان کرد: مسافران به طور مداوم با روندی ثابت به جزیره کیش تردد می کنند که این تعداد در حد ظرفیت خدمات رسانی گردشگری ما بوده و از تناسب خوبی با توجه به احتساب ۵۰درصدی ظرفیت اماکن گردشگری برخوردار است.

علوی رضوی سخنگوی ستاد نوروزی و رئیس کمیته تبلیغات این ستاد با بیان اینکه تبلیغات محیطی و فضای مجازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، معرفی سامانه ۱۲۴، تبریک رویدادها و مناسبت های ملی و مذهبی، پیام های نیروی انتظامی و پلیس راهور و شعار سال در تمامی ایام نوروز ۱۴۰۰ انجام و پیگیری خواهد شد گفت: مطالب مربوط به  معرفی جاذبه های گردشگری جزیره کیش به همراه ویدئوی ۳ دقیقه ای نیز در گروه های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای آگاهی هرچه بیشتر گردشگران بارگذاری می شود.

 رئیس کمیته تبلیغات ستاد نوروزی کیش در ادامه وب سایت kish.ir/nowroz  را به عنوان درگاه مورد نیاز گردشگران نوروزی معرفی کرد که مسافران و گردشگران می توانند از این طریق کتابچه های نوروزی و نقشه گردشگری جزیره را دانلود کنند.

وی افزود: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد نوروزی در دو بخش داخل جزیره به صورت محلی و خارج از جزیره در رسانه های ملی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر اطلاع رسانی به موقع انجام خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید