موزه «لوور» پاریس با قرار دادن حدود نیم میلیون شیء از گنجینه آثارش در یک بانک اطلاعاتی جامع و جدید، امکان بازدید رایگان عموم مردم را فراهم کرده است.

امکان بازدید مجازی رایگان از موزه «لوور» پاریس

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، موزه لوور پاریس در راستای اصلاحات بزرگ خود در حوزه حضور در فضای برخط، یک بانک اطلاعاتی جدید حاوی ۴۸۲ هزار شی از گنجینه این پربازدیدترین موزه جهان تشکیل داده است. بیش از سه چهارم اشیاء موجود در این پایگاه آنلاین، از برچسب حاوی توضیحات و تصاویر مرتبط برخوردارند.   

راه‌اندازی این مجموعه برخط پس از آن اتفاق می‌افتد که در یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های سراسری ناشی از آن باعث رونق بازدیدها از وبسایت رسمی موزه لوور شد.

ژان لوک مارتینز مدیر موزه لوور در این باره می‌گوید: این گامی است که چند سالی بود با هدف خدمت به عموم مردم و محققان در تدارکش بودیم. تسهیل دسترسی به گنجینه موزه، قلب ماموریت ماست.

بانک اطلاعاتی جدید لوور علاوه بر اشیایی که در ویترین عمومی این موزه معروف به نمایش گذاشته شده‌اند، اشیایی که در انبار هستند را نیز شامل می‌شود. از جمله آن دویست و پنجاه هزار اثری که پیش‌تر به مرکز پیشرفته این موزه در لیوین واقع در شمال فرانسه منتقل شده بودند.

این پلتفرم برخط همچنین مجموعه موزه دلاکروا که تنها ۱۵ دقیقه با لوور فاصله دارد و تندیس‌هایی از کاخ تویلری در همسایگی این موزه را نیز دربرمی‌گیرد.  

تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس که در دوران قرنطینه سراسری فرانسه ۶ ماه تعطیل شد، در سال ۲۰۲۰، از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸، به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

حضور گردشگران خارجی به ویژه از مبدا آمریکا، چین، ژاپن و برزیل که معمولا بیش از سه چهارم مجموع بازدیدکنندگان این بزرگترین موزه جهان را تشکیل می‌دهند، در سال گذشته میلادی به صفر رسید.  

با این وجود موزه لوور که به عنوان بزرگترین موزه جهان شناخته می‌شود، موفق شد این ضربه سنگین را با برگزاری نمایشگاه موفقیت‌آمیز لئوناردو داوینچی تا حدودی مهار کند. این نمایشگاه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشت و قبل از آغاز اولین دور قرنطینه فرانسه در فصل بهار به پایان رسید.

متولیان موزه لوور همچنین از فرصت پیش آمده برای ارتقا و تقویت نمایشگاه دیجیتال خود استفاده کردند تا جایی که تعداد مشترکان آنلاین این موزه از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۹، به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت و محتوای وبسایت این موزه در سالی که گذشت ۲۱ میلیون بازدید و دانلود داشتند.

بزرگترین موزه جهان در این مدت همچنین راه‌های جدیدی برای درآمدزایی پیدا کرد که از جمله می‌توان به پخش جهانی مستند شبی در لوور: لئوناردو داوینچی و برگزاری یک حراج از آثار هنرمندان زنده اشاره کرد که گفته می‌شود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو درآمد برای موزه به همراه داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید