سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان با نبیه بری، رییس پارلمان این کشور دیدار و درباره روند تشکیل کابینه جدید رایزنی کرد.

دیدار سعد حریری با رییس پارلمان لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از العهد، «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف لبنان با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان لبنان در جریان این دیدار با تأکید بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید این کشور، گفت: دولت جدید برای رسیدگی به مشکلات و معضلات کنونی ازجمله مشکلات اقتصادی باید سریعتر تشکیل شود.

چندی پیش بود که دیدار نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در لبنان با رئیس جمهور این کشور درباره پرونده تشکیل کابینه جدید بدون نتیجه به پایان رسید. پس از پایان این دیدار، سعد الحریری مدعی شد: «رئیس جمهور عون برگه‌ای را به من داده که دربرگیرنده یک سوم تعیین کننده برای تیم سیاسی‌اش است».

الحریری گفت که این اقدام رئیس جمهور برخلاف قانون اساسی است، چرا که به گفته وی، بر اساس قانون اساسی لبنان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه، برگه کابینه پیشنهادی را قبول نمی‌کند.

این درحالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز به رسانه‌های این کشور گفته است که حریری در جریان حضور در کاخ بعبدا خیلی عجله داشت و تمام تلاش خود را به کار بست تا جلسه مهم برای تشکیل کابینه بیش از ۱۰ دقیقه به طول نیانجامد. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که تلاش‌های عون برای متقاعد ساختن حریری جهت تشکیل یک کابینه توافقی با بن بست مواجه شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید