دکتر روح اله حسینی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز از ثبت ۲۰ فوتی در ۴ روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلاء به کرونا در استان فارس از ابتدای اپیدمی تاکنون، سه‌هزار و ۳۶۸ نفر است.

مجموع فوتی‌های کرونا در استان فارس به ۳ هزار و ۳۶۸ مورد رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۷ هزار و ۳۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۵ هزار و ۱۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۸ هزار و ۳۸۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۱۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۰ هزار و ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی ادامه داد: متأسفانه طی چهار روز گذشته در استان ۲۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به سه هزار و ۳۶۸ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۸ هزار و ۴۳۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با اشاره به افزایش موارد بستری و جان باختن بیماران کووید ۱۹ در استان، این را به منزله به صدا درآمدن زنگ خطری جدی در استان دانست و گفت: با تغییر رنگ سه شهرستان ارسنجان، داراب و زرین دشت به قرمز و دو شهرستان مرودشت و ممسنی به نارنجی، این هشدار جدی تر شده است.

دکتر حسینی پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری در شرایط کنونی را بسیار مهم خواند و از عموم مردم خواست تا با رعایت بهداشت، حافظ جان خود و عزیزانمان باشیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید