اگر بر سر گام های دوجانبه توافق کنیم ، مثلا ما گام X را بر می‌داریم ، آنها گام Y را برخواهند داشت٬ موضوع روند برداشتن گام‌ها نیست. من نمی دانم چه کسی گام اول را برمی‌دارد. منظورم این است که ما می‌توانیم - به طور همزمان اقدامات انجام دهیم .

موضع ما این نیست که ایران باید گام نخست را بردارد / مسئله این است که در مورد گام‌هایی که قرار است به طور متقابل برداشته شود، توافق داشته باشیم

یک مقام آمریکایی گفته است، برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام موضوع این نیست که چه کشوری گام اول را بردارد، بلکه مساله چگونگی برداشتن گام‌های دوجانبه در این زمینه است.

به گزارش «انتخاب»؛ این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به رویترز گفته است، مساله این نیست که چه کشور گام اول را بردارد.

وی اضافه کرده است، مانند این است که ما ساعت ۸ حرکت کنیم و آنها ساعت ۱۰؟ یا آنها ساعت ۸ حرکت کنند٬ ما ساعت ۱۰؟ این مسئله‌ای نیست. مسئله این است که آیا ما در مورد گام‌هایی که قرار است به طور متقابل برداشته شود، توافق داشته باشیم.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است، این که گفته می‌شود آمریکا خواهان بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی است تا آنگاه گام‌هایی برای کاهش تحریم بردارد، درست نیست.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز اضافه کرد، این موضع آمریکا نیست که ایران باید گام نخست را بردارد تا آمریکا نیز به رعایت این توافق برگردد.

مقام آمریکایی در ادامه گفت، این مطلقا موضع ما نیست که ایران قبل از هر کاری باید کاملاً به اجرای کامل تعهدات بازگردد.

وی اضافه کرد: اما ، اگر بر سر گام های دوجانبه توافق کنیم ، مثلا ما گام X را بر می‌داریم ، آنها گام Y را برخواهند داشت٬ موضوع روند برداشتن گام‌ها نیست. من نمی دانم چه کسی گام اول را برمی‌دارد. منظورم این است که ما می‌توانیم - به طور همزمان اقدامات انجام دهیم .

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید