در پی مطرح شدن اخباری مبنی بر اینکه احتمالا بازگشایی کانال سوئز برای چندین هفته‌ طول خواهد کشید، قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت نگرانی از تامین تقاضا افزایش پیدا کرد.

احتمال طولانی شدن بازگشایی کانال سوئز

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از آنکه کارشناسان و برخی شرکت‌های فعال اعلام کردند  باز کردن کانال سوئز شاید هفته‌ها زمان ببرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت. تأخیر در باز شدن کانال سوئز باعث تاخیر در حمل ونقل کالاها و همچنین نفت خام و فرآورده‌های آن خواهد شد که هم‌اکنون ترافیک زیادی پشت کانال سوئز از کشتی های تجاری ایجاد شده است.

امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی با ۹۳ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۸۸ سنت در لحظه انتشار خبر معامله ‌شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم با رشد ۱ دلار و ۶ سنت به قیمت ۵۹ دلار و ۶۲ سنت به فروش می‌رود. اگرچه قیمت نفت امروز افزایشی بود اما همچنان سومین کاهش هفتگی خود را تکرار کرده است. کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته به دلیل آغاز دوباره قرنطینه در کشورهای اروپایی بود که تهدید جدی برای تقاضای نفت به شمار می‌رود.

کانال سوئز یکی از پرترددترین آبراهه در جهان به حساب می‌آید که روزانه نفت خام و فرآورده‌های آن،‌ انواع غلات و دیگر کالاهای اساسی از این طریق بین آسیا و اروپا رد و بدل می‌شود. کشتی‌ غول پیکر «اورگیون» متعلق به یک شرکت ژاپنی که از صبح روز سه شنبه این مسیر را مسدود کرده در حقیقت مانعی برای انتقال این نوع کالاهای اساسی بین دو قاره ایجاد کرده است. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید