وزیر خارجه قطر در گفت وگو با مقامات محلی اقلیم کردستان بر عزم دوحه برای دایرکردن کنسولگری در اربیل به منظور تسهیل زمینه های اقتصادی تاکید کرد.

قطر در کردستان عراق کنسولگری افتتاح می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در ادامه برنامه سفر خود به عراق، ساعاتی پیش وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان شد و در گفت وگو با مقامات محلی این اقلیم بر عزم دوحه برای دایرکردن کنسولگری در اربیل به منظور تسهیل زمینه های اقتصادی تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین خواستار تقویت و توسعه روابط بین کشورش با اقلیم کردستان عراق شد.

در همین پیوند رسانه کُردی "روداوو" نوشت؛ وزیر امور خارجه قطر در دیدار با مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق با تاکید بر فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی اقلیم کردستان، افتتاح کنسولگری قطر در اربیل را موجب فراهم شدن زمینه های بسیار خوب برای همکاری در پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری در این خطه از شمال عراق قلمداد کرد.

همچنین بر اساس اطلاعیه دفتر رسانه ای مسعود بارزانی، وی "امروز چهارشنبه در صلاح الدین میزبان ​​محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر و هیئت همراهش بود" که بارزانی با ابراز خوشحالی از قصد دولت قطر برای افتتاح کنسولگری در اقلیم کردستان از تقویت روابط بین اقلیم و قطر استقبال کرد.

وزیر خارجه قطر پیش از ظهر چهارشنبه وارد بغداد شد و با مقامات دولت مرکزی فدرال عراق دیدار داشت؛ عبدالرحمن آل ثانی ابتدا با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار و بعد به ملاقات نخست وزیر و رییس جمهور عراق رفت.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نامه های دعوت امیر قطر از رییس جمهور و نخست وزیر عراق برای سفر به دوحه را تسلیم این دو مقام عراقی کرد.

به گزارش ایرنا؛ سرمایه گذاری های اقتصادی در دیدار با مقامات دولت مرکزی عراق نیز جزو محورهای اصلی گفت وگوی طرفین بود.

آل ثانی همچنین در اوایل سال ۲۰۲۰ نیز به عراق آمد و با مقامات سیاسی دولت های مرکزی عراق و محلی کردستان دیدار داشت.

به عقیده برخی ناظران و کارشناسان سیاسی تحولات سال های اخیر از جمله موضوع سوریه و محاصره عربی قطر و اعلام عادی سازی روابط دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی و اشتراک نظر در پایان جنگ نابرابر سعودی علیه یمن، زمینه را برای توسعه روابط قطر و عراق فراهم کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید