حسن روحانی رئیس جمهور، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ۷ مرکز خدمات و تولید در حوزه نیرو و انرژی گفت: ضمن اینکه قادر به تامین نیازهای خود هستیم، قدرت تولید و انتقال فراورده‌های نفتی را داریم.

روحانی: صادرکننده گازوییل و بنزین هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه و در چهارمین روز از سال ۱۴۰۰، در ارتباط تصویری با مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، سد و نیروگاه کرخه و مرکز آب شیرین کن بندرعباس از مراکز زیرمجموعه وزارت نیرو و همچنین مرکز کنترل و مدیریت گاز کشور، خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک و انبار نفت ری از زیرمجموعه های وزارت نفت در جریان فعالیت‌های این مراکز و روند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و نفت به سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور در این ارتباط تصویری در گفت‌وگو با مدیران عامل مراکز مذکور با قدردانی از خدمات بزرگ و شبانه روزی آنان در ارائه خدمات به مردم، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و در طول هفت سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی برای تامین آب پایدار سالم، آب روستایی، تصفیه‌خانه‌ها و فاضلاب انجام شده است که با گذشته قابل قیاس نیست.
روحانی با اشاره به اهمیت سد کرخه در تامین آب، برق و کنترل سیلاب‌ها اظهار داشت: بدون تردید اگر این سدها نبود، با سیلاب عظیمی که سال ۹۸ در خوزستان جاری شد معلوم نبود که این منطقه چه وضعیتی پیدا می‌کرد. سد کرخه از جمله سدهایی است که ضمن حفظ پایداری زمین زراعی و حیات مردم خوزستان در برابر سیلاب‌ها، در تامین آب و برق مردم منطقه نیز نقش مهمی داشته است.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مرکز آب شیرین کن بندرعباس و توجه دولت به توسعه این گونه مراکز اظهار داشت: شاید برای احیای مناطق جنوب و شرق کشور چاره‌ای جز اتکا به نمک‌زدایی آب دریا نداشته باشیم، دولت اقدامات مهمی را در این خصوص برای تامین آب آشامیدنی مردم در دستور کار خود قرار داده است و با جدیت آن را دنبال می‌کند.
روحانی همچنین در ارتباط تصویری با مرکز کنترل و مدیریت گاز کشور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف کشور، گفت: شرکت ملی گاز در طول هفت سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی در حوزه گازرسانی انجام داده است و با این اقدامات، گازرسانی به روستاها از ۱۴هزار به بیش از ۳۲ هزار روستا افزایش یافته است ضمن اینکه در این دوره همچنین توانستیم به منطقه سیستان و بلوچستان گازرسانی انجام دهیم.
رئیس جمهور صرفه‌جویی در مصرف گاز را حائز اهمیت دانست و گفت: روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌کنیم که اگر ۳۰ درصد در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال صادر کنیم.
دکتر روحانی همچنین در ارتباط تصویری با انبار نفت ری، با قدردانی از وزارت نفت، گفت: امروز با اقدامات بسیار بزرگی که در مجموعه وزارت نفت انجام شده است در بنزین و گازوئیل به خودکفایی رسیده ایم در حالی که هشت سال پیش نیازمند واردات بنزین و حتی گازوئیل بودیم. امروز همچنین به اندازه کافی قدرت تولید و انتقال فراورده‌های نفتی را داریم.
رئیس جمهور در هفتمین ارتباط تصویری خود ، طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک را از طرح‌های کم نظیر در تاریخ کشور توصیف کرد و گفت: این طرح برای استقلال کشور از اهمیتی بسیار بالا و راهبردی برخوردار است و به معنای واقعی کلمه برای استقلال کشور حائز اهمیت است.
روحانی اضافه کرد: سال گذشته سال جهش تولید در تامین و تولید نیازمندی‌های این خط انتقال بزرگ در داخل کشور بود و اینکه در زمان جنگ اقتصادی موفق شدیم هزار کیلومتر خط لوله انتقال را راه‌اندازی کنیم اقدام بسیار ارزشمند و عظیمی محسوب می‌شود.
در ارتباط های ویدئوکنفرانسی امروز رئیس جمهوری، مدیران عامل مراکز خدمات و تولید نیرو و انرژی گزارشی از ظرفیت‌ها و فرایند تولید، انتقال و توزیع آب، برق، گاز و پخش فراورده‌های نفتی در سراسر کشور ارائه کردند.
مدیرعامل آبفای هرمزگان در این ارتباط تصویری با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث سایت‌های نمک‌زدایی و آب شیرین‌کن‌ها گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید فقط ۲۴ سایت نمک‌زدایی در کشور وجود داشت اما امروز حدود ۹۶ سایت نمک‌زدایی فعال هستند و به طور شبانه‌روزی فرایند تامین آب را انجام می‌دهند و به واسطه اقداماتی که انجام شده مناطق مختلفی از جنوب کشور از جمله منطقه بشاگرد از آب شیرین استفاده می‌کنند.
معاون عملیات مرکز کنترل و مدیریت گاز نیز در این ارتباط تصویری با اشاره به توسعه و افزایش گازرسانی در طول هشت سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته با وجود فشار تحریم‌ها شاهد رشد و توسعه مجموعه گاز کشور بودیم و تولید گاز شیرین بیش از ۶ درصد و معادل ۱۵میلیارد مترمکعب افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز در این گفتگوی تصویری با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور متوسط مصرف بنزین روزانه ۷۵ میلیون لیتر بوده است، گفت: با توجه به تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، هیچ گونه اخلال و مشکلی در روند تامین، انتقال و توزیع فراورده‌های نفتی از جمله بنزین در کشور وجود ندارد و در این بخش کاملا خودکفا هستیم، ضمن اینکه قادر به تامین نیازهای خود هستیم، صادرات نیز داریم.
مدیرعامل مهندسی و توسعه نفت نیز در گزارش خود با اشاره به اقدامات انجام شده در خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک، گفت: سال گذشته با اتکا به توان داخلی توانستیم مشکل موجود در تولید لوله مورد نیاز در این خط لوله را برطرف کرده و با این کار سرعت و روند انتقال تسریع شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید