رئیس جمهور در نخستین جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ گفت: برای هفته های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است.

روحانی: مسافران سفر خود را کوتاه کنند/ سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا خواهد بود

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید، روز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و رؤسای کمیته‌های تخصصی برگزار و در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت میزان سفرهای نوروزی، مدیریت بیماری در سراسر کشور بر اساس طرح نوروزی، وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور و همچین روند واکسیناسیون، ساخت واکسن داخلی و تأمین واکسن خارجی ارائه شد.

بر اساس گزارش قرارگاه عملیاتی کرونا، افزایش سفرهای نوروزی و جدی گرفته نشدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده که در برخی از شهرها آهنگ رشد ابتلاء و بستری به گونه‌ای باشد که رنگ این شهرها از آبی به نارنجی و قرمز تغییر کرده و شاهد افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور هستیم که این وضعیت موجب افزایش نگرانی است.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به گزارش قرارگاه عملیاتی درمورد افزایش سفرهای نوروزی به رغم هشدارها و درخواست از مردم برای سفر نکردن، گفت: با توجه به اینکه در پایان اسفند ماه بسیاری از شهرها وضعیت به نسبت آرامی داشتند و رنگ بندی آنها قرمز و نارنجی نبود، محدودیتی برای سفر ایجاد نشد اما توصیه قرارگاه و مسئولین، سفر نکردن به این شهرها بود که مبادا با موج جدیدی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی از مردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفر نباشد و اگر به هر دلیلی اقدام به مسافرت کرده اند، سفر خود را کوتاه کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای هفته‌های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است، افزود: از کسانی که تصمیم به سفر دارند می‌خواهیم در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند و اگر به هر دلیلی ناگزیر به سفر هستند، با رعایت حداکثری پروتکل‌ها از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند و نگرانی‌ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

در ادامه این جلسه گزارش روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، مراحل تولید واکسن‌های داخلی (برکت، فخرا، رازی و پاستور) و همچنین اقدامات انجام شده برای تهیه و تأمین واکسن خارجی از برخی کشورها توسط کمیته بهداشت و درمان ارائه شد.

روحانی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای تسریع در تولید واکسن داخلی، اظهار داشت: اینکه توانسته ایم به رغم همه مشکلات در تولید واکسن  موفق عمل کرده و به مراحل نهایی نزدیکتر شویم، افتخار آمیز است و این موفقیت‌ها درحالی به دست آمده است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در علم پزشکی هنوز به واکسن مطمئن دست نیافته اند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه با تولید واکسن داخلی و تأمین واکسن خارجی مطمئن، تا پایان سال ۱۴۰۰ امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد، گفت: بی تردید با ادامه روند تلاش‌ها، میزان همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول، سال ۱۴۰۰، سال غلبه بر کرونا خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید