در جدیدترین رنگ بندی کرونایی شمار شهرهای قرمز از ۱۲ به ۱۷ شهر و شهرهای نارنجی از ۳۹ به ۴۲ شهر افزایش یافت.

آمار شهرهای قرمز و نارنجی افزایش یافت/ جدول

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، ساعاتی پس از هشدار سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص وضعیت نامطلوب کرونایی کشورمان و احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی، نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و شمار شهرهای قرمز از ۱۲ به ۱۷ شهر و شهرهای نارنجی از ۳۹ به ۴۲ شهر افزایش یافت. تغییری که احتمالا در روزهای آتی باز هم شاهدش خواهیم بود.

شمار شهرهای قرمز و نارنجی کشورمان افزایش یافتند؛ شهرهایی که سفر از مبدا یا به مقصدشان ممنوع است و به گفته معاون وزیر بهداشت، قرار نیست در هفته‌های آتی از شمارشان کم شود.

ساعاتی پس از هشدار سخنگوی ستاد ملی مقابله با کروندر خصوص وضعیت نامطلوب کرونایی کشورمان و احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی، نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و شمار شهرهای قرمز از ۱۲ به ۱۷ شهر و شهرهای نارنجی از ۳۹ به ۴۲ شهر افزایش یافت. تغییری که احتمالا در روزهای آتی باز هم شاهدش خواهیم بود.

آن گونه که نقشه اپلیکیشن ماسک، اپلیکیشن وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نشان می‌دهد، شهرستان‌های سراب (استان آذربایجان شرقی)، خوانسار (استان اصفهان)، دماوند (استان تهران) و ایذه و بهبهان (استان خوزستان) از وضعیت نارنجی فراتر رفته و در زمره شهرهای قرمز قرار گرفته اند.

افزون بر این پنج شهرستان، شهرستان‌های جلفا (آذربایجان شرقی)، بوکان و سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، آبدانان (ایلام)، قروه (کردستان)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بویر احمد (کهگیلویه و بویر احمد)، هشت شهرستانی هستند که با وخامت اوضاع کرونا در آنها، رنگ شان از زرد به نارنجی تغییر یافته است.

بدین ترتیب شمار شهرهای قرمز کشورمان به ۱۷ شهر و شمار شهرهای نارنجی به ۴۲ شهر رسیده است. شهرهایی که به گفته حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، حتی با بهبود اوضاع در روزها و هفته‌های آتی نیز تا پایان نوروز کاهش رنگ را تجربه نخواهند کرد و از زمره شهرهای ممنوعه سفر خارج نخواهند شد.

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه اخیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، کلیه افرادی که پیشتر به شهرهای قرمز و نارنجی شده سفر کرده اند، به مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت تا به مبدا خود برگردند و در غیر اینصورت جریمه خواهند شد. فرصتی که از امروز پیش روی مسافرانی است که میهمان یکی از هشت شهرِ تازه نارنجی شده هستند.

فهرست شهرهای قرمز و نارنجی به این شرح است:

۵ شهر دیگر قرمز و ۸ شهر دیگر نارنجی شدند/آخرین فهرست رنگ بندی شهرهای ممنوعه‌ی سفر

۵ شهر دیگر قرمز و ۸ شهر دیگر نارنجی شدند/آخرین فهرست رنگ بندی شهرهای ممنوعه‌ی سفر

۵ شهر دیگر قرمز و ۸ شهر دیگر نارنجی شدند/آخرین فهرست رنگ بندی شهرهای ممنوعه‌ی سفر

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید