۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: 55234945

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که شهرستان فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

 فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار گرفت، گفت: فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره توقیف خودروهای ناقض مقررات کرونایی تصمیم گیری می شود.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه سفر از جمله عوامل شناخته شده جهانی شیوع کرونا است، گفت: شاید اینگونه تصور شود که افراد با خودروهای شخصی به سفر می‌روند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که سه عامل مهم شناخته از جمله تردد، تجمع و تهویه نامناسب از عوامل اصلی ایجاد بیماری هستند. 

وی ادامه داد: افرادی که به مدت طولانی در ترافیک و سفر می‌مانند همچنین در هتل‌ها و مکان‌های اقامتی و از همه مهمتر عید دیدنی‌های محافظت نشده و به عبارتی بدون ماسک از عوامل خطری است که موجب افزایش آمار شده است. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جدیدترین نقشه شیوع کرونا فیروزکوه قرمز شد؛ شهرستان‌های دماوند و پیشوا نیز در وضعیت نارنجی هستند. شهرهای دیگری هم هستند که در آستانه نارنجی شدن هستند. 

وی درباره برخورد با خودروهای ناقض مقررات گفت: مردم طی یکسال گذشته پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند البته عده‌ای هم در این مدت پروتکل‌شکنی داشته‌اند اما هشدار داده شده است که خودروهای غیربومی به ازای هر ۲۴ ساعت در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. البته جرائم دیگری نیز در نظر گرفته شده است که اگر مدت حضور خودرو طولانی شود احتمال توقیف خودروهای ناقض مقررات منع آمد و شد کرونایی وجود دارد. البته فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره توقیف خودروهای ناقض مقررات کرونایی تصمیم گیری می‌شود. 

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سی و یک استان ویروس انگلیسی در حال گردش است. 

وی ادامه داد: میزان سرایت این ویروس بسیار بالاست و در صورت گردش ویروس قطعا با افزایش شمار بیماران کرونایی روبرو می‌شویم و شاهد اشباع شدن بیمارستان‌ها خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید