۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 55234927

وزارت خارجه بلژیک روز سه‌شنبه در پی تحریم‌های جدید پکن، سفیر چین در بروکسل را احضار کرد.

بلژیک سفیر چین را فراخواند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، چین ۱۰ مقام اروپایی را تحت تحریم قرار داده که یکی از آنها «ساموئل کوگولاتی» قانونگذار بلژیکی است.

وی در پارلمان کشورش لایحه ای معرفی کرده است که هدف آن به رسمیت شناختن سرکوب اویغورها به عنوان «نسل کشی» است.

بلژیک این تحریم ها را مورد انتقاد قرار داده و سفیر چین را احضار کرد.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا روز دوشنبه تحریم‌هایی را در ارتباط با نقض ادعایی حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین علیه برخی مقامات چینی اعمال کردند. این نخستین اقدام هماهنگ غربی علیه چین پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکاست. چین نیز بلافاصله با اعلام تحریم‌هایی علیه اتحادیه اروپا به این اقدام غربی‌ها واکنش نشان داد.

اتحادیه اروپا مدعی است که «چن مینگو» مدیر اداره امنیت سین‌کیانگ اقدام به بازداشت‌های خودسرانه و بدرفتاری با اویغورها و سایر اقلیت های مسلمان در این منطقه کرده است. مینگو به همراه چند مقام چینی دیگر تحت تحریم‌هایی شامل ممنوعیت مسافرت و توقیف دارایی قرار گرفته است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در صدد خودداری از رویارویی با پکن بوده و تحریم‌های روز دوشنبه، نخستین اقدام مهم ضدچینی از زمان سرکوب تظاهرات در میدان تیان‌آن‌من پکن در سال ۱۹۸۹ تا کنون به شمار می‌رود. بروکسل در سال ۲۰۲۰ نیز دو هکر رایانه‌ای و یک شرکت فناوری را در چارچوب تحریم‌های سایبری هدف قرار داده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید