گاهی اوقات صفرا که برای هضم غذا کاربرد دارد در کیسه صفرا جمع شده و موجب تشکیل سنگ در این ناحیه و بروز برخی مشکلات می‌شود.

علائم و درمان خانگی درد کیسه صفرا

به گزارش سلام نو به نقل از  شفاآنلاین،ولین عملکرد کیسه صفرا ذخیره صفرا است که توسط کبد ترشح می شود تا به هضم چربی ها در رژیم غذایی ما کمک کند. کبد آن را آزاد کرده و در کیسه صفرا تا زمانی که بدن برای هضم به آن احتیاج داشته باشد، ذخیره می‌کند.

وقتی غذا می خوریم، معده مقداری از آن را هضم می کند و کیسه صفرا، صفرا را آزاد می کند تا چربی ها هضم شود، اما گاهی اوقات، این صفرا می تواند شروع به جمع شدن در کیسه کرده که این موضوع اغلب منجر به تشکیل سنگ، تورم، عفونت، التهاب و جریان خون ضعیف و ... می‌شود. این بیماری التهاب کیسه صفرا یا کولسیستیت نامیده می شود که در این لحظه، درد  ظاهر می شود.

علائم درد کیسه صفرا

درد در قسمت فوقانی شکم که معمولاً در سمت راست است - تب - نفخ شکم - لرز - حالت تهوع - استفراغ - تنگی نفس

درمان های خانگی برای درد کیسه صفرا

غذاهای سالم بخورید

غذاهای سالم مانند سبزیجات، آجیل و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. دنبال کردن یک رژیم غذایی فاقد مواد غذایی عامل افزایش کلسترول مانند گوشت و برخی از محصولات لبنی و سرشار از غذاهایی که برای خانم ها مفید است مانند فیبر و ترانس چربی ها، می توانند درد کیسه صفرا را تسکین دهند.

کمپرس گرم

‌می‌توانید از یک بطری آب گرم استفاده کنید یا یک حوله گرم را مرطوب کرده و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محل درد قرار دهید؛ البته توجه داشته باشید خیلی داغ نباشد.

چای نعنا

نوشیدن این چای به طور منظم به تسکین درد کیسه صفرا کمک می کند، زیرا چای حاوی منتول است و این ترکیب علاوه بر سایر مزایایی که ایجاد می کند، در تسکین درد کیسه صفرا و بهبود سلامت آن نقش دارد، یکی از ترکیبات آرامبخش و تسکین دهنده درد بوده و با طبیعت آن سازگار است.

غذاهای ممنوع

از غذاهای کم چرب و پرچرب و پرادویه پرهیز کنید؛ زیرا این غذاها درد کیسه صفرا را بدتر می‌کند، بنابراین محدود کردن مصرف این مواد غذایی می تواند درد را تا حدی کاهش دهد.

ورزش کردن

ورزش خطر سنگ کیسه صفرا و درد ناشی از آنها را کاهش می دهد؛ به گونه ای که می توانید به مدت ۳۰دقیقه به پیاده روی سریع روی بیاورید یا یک ورزش متوسط ​​را انجام دهید. ورزش به کاهش وزن یا حفظ وزن سالم کمک می کند، در نتیجه سطح کلسترول کاهش می یابد.ارم نیوز

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید