رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که تردد در جاده‌ها در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته ۵۲ درصدی افزایش یافته است.

 تردد در جاده‌ها در نوروز امسال ۵۲ درصد افزایش یافت/ رشد آمار تصادفات در مقایسه با سال گذشته

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیان‌فر در ارایه گزارشی به رییس جمهوری با اشاره به طرح نوروزی ۱۴۰۰پلیس راهور، اظهار کرد: در این طرح ۲۷ هزار همکار در جاده‌ها با ۱۴۹۱ پایگاه سیار و ثابت و ۶۲۰۰ واحد گشت شبانه‌روزی در جاده‌ها در خدمت هم‌وطنان است. در ۵۱ شهر کشور که وضعیت قرمز و نارنجی دارند، ۷۷۰ نقطه ورود و خروج کشور و ۱۶۲۶ نقطه در بین شهرها و جاده‌ها توسط همکاران ما کنترل می‌شود. تردد در جاده‌ها نسبت به نوروز سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است اما نسبت به نوروز ۹۸ ترددها ۱۶ درصد کاهش داشته‌ است.

وی ادامه داد: در مقایسه با نوروز ۹۹ بار سفرها به محورهای شمالی ۱۰۵ درصد افزایش داشته است و در محورهای چالوس، هراز و قزوین و رشت و محور به سمت اصفهان التهاب تردد دارد.

هادیان‌فر گفت: در ۱۲۴۸ شهر کشور ۲۷۳ هزار نفر در قالب نیروهای مرزبان، ترافیکی، انتظامی و... در حال انجام وظیفه‌اند و تسهیل تردد، کاهش تصادفات برایمان جدی است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از ۳۶ میلیون خدمات ترافیکی انتظامی به مردم ارائه شد. افزود: آنچه باعث خوشحالی است این است که تصادفات علیرغم اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ افزایش داشته است، در سال ۹۸ کاهش ۱.۴ تصادفات را شاهد بودیم. همچنین در سال ۹۹ بیش از ۲۰۹۹ هزار نفر فوتی و ۷۴ هزار نفر مجروح کمتر شده است که در این شاخص برنامه ششم توسعه صدرصد تحقق یافت که جای تشکر دارد از رییس سازمان برنامه و وزرای راه، بهداشت و کشور و رسانه ملی .

به گفته وی، آمار تصادفات در مقایسه با نوروز سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است که تصادفات جرحی و خسارتی نیز افزایش داشته اند. در آمار قربانیان نیز برغم اطلاعی رسانی ها به طور متوسطه روزانه ۳۲ نفر بر اثر تصادفات جان باختند، ولی نسبت به نوروز ۹۸ در آمار تصادفات شاهد کاهش ۴۶ درصدی هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید