نشستن‌های طولانی عوارض خطرناکی برای بدن دارد که از جمله آنها اضطراب، کمردرد لختگی خون و... است.

عوارض خطرناک زیاد نشستن در یک جا

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، شاید زیاد نشستن خطرناک به نظر نرسد، اما واقعا می‌تواند بر جسم و روان افراد تاثیری منفی بگذارد:

افزایش اضطراب و تنش

افرادی که دائم می‌نشینند و تحرک کمی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اضطراب هستند. محققان توضیح می‌دهند: تفریحات رایج که شامل تماشای تلویزیون، کار با رایانه یا بازی‌های الکترونیکی است، بی تحرکی نامیده می‌شود. تیم تحقیقاتی از مرکز تحقیقات فیزیکی و تغذیه‌ای دانشگاه دیکین استرالیا (C-Pan)، دریافتند که ۳۶ درصد افراد مورد مطالعه در دوره دبیرستان اگر دو ساعت در روز یا بیشتر در روز کم تحرکی داشته باشند احتمال بروز اثرات اضطراب را دارند. محققان می‌گویند که اضطراب و کم تحرکی و کم خوابی، متابولیک ضعیف و  انزوای اجتماعی در ارتباط هستند. اگر از اثرات اضطراب یا افسردگی رنج می‌برید، روی ورزش و افزایش تحرک کار کنید.

کمردرد

احساس  کمردرد

اندرو بانگ، متخصص جراحی کلینیک کلیولند توضیح داد: داشتن وضعیت بد بدن ممکن است منجر به درد و آسیب مقطعی شود، اما این مشکل در طولانی مدت منجر به آسیب واقعی می‌شود. نشستن طولانی مدت، منجر به فشار بر گردن، بازوها و پاها می‌شود و می‌تواند فشار فوق العاده‌ای به عضلات پشت و دیسک‌های نخاعی وارد کند. علاوه بر این، نشستن در حالت خمیده می‌تواند بیش از حد رباط‌های نخاع را کشیده و دیسک‌های ستون فقرات را خسته کند. در نتیجه، کارشناسان بهداشت به شما توصیه می‌کنند که بیشتر حرکت کنید، تحرک بیشتری داشته باشید و به طور روزمره کشش عضلات داشته باشید.

حواس پرتی

مشکل حواس پرتی

طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه ایلینوی انجام شده و در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، نشستن بیش از حد باعث کاهش تمرکز و حواس پرتی شما می‌شود. دانشمندان برای انجام مطالعه خود، الگوهای حرکتی و عادات روزمره ۸۹ بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاق را به مدت یک هفته از طریق شتاب سنج‌ها ردیابی کردند. هنگامی که این تحقیق به نتیجه رسید، دانشمندان کشف کردند افرادی که زمان کم تحرک بیشتری را در دوره‌های ۲۰ دقیقه‌ای یا بیشتر سپری می‌کنند، کمتر قادر به غلبه بر حواس پرتی هستند.

لخته شدن خون

لخته شدن خون

با نشستن طولانی مدت، خود را در معرض خطر لخته شدن خون قرار می‌دهید. دکتر جورج جی. تاد، دکتر، رئیس گروه جراحی در مونت، توضیح می‌دهد: 《نشستن طولانی مدت بدون بلند شدن برای حرکت می‌تواند منجر به ترومبوز ورید عمقی (DVT)، تشکیل لخته خون در سیاهرگ در اعماق بدن شود. 》

DVT به طور معمول رگ‌های بزرگ ران و پا  تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما این عارضه می‌تواند در سایر قسمت‌های بدن نیز وجود داشته باشد. به محض تشکیل لخته در رگ، می‌تواند به قلب و ریه‌ها برود که منجر به تنگی نفس، درد قفسه سینه و حتی مرگ می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید