وزارت خارجه چین در اعتراض به اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور به بهانه‌های حقوق‌بشری، سفیر این اتحادیه را احضار کرد.

چین سفیر اتحادیه اروپا را فراخواند
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «نیکولا شاپیوس» سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را به‌منظور اعلام «اعتراض جدی» در پی اعمال تحریم‌های این بلوک علیه مقام‌های چینی به بهانه‌های حقوق‌بشری، احضار کرده است.

در بیانیه پکن آمده است که «شین گانگ» معاون وزیرامور خارجه چین به دیپلمات اتحادیه اروپا گفته است که بروکسل باید جدی‌بودن خطای خود را درک کرده و آن را اصلاح کند تا بیش از این به روابط با چین خدشه وارد نشود.

عصر روز گذشته (دوشنبه) یک مقام اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفت اروپا به دلیل نقض حقوق بشر درباره «اویغورها»، چین را تحریم کرده است. سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز گفت: «این مهم است که جامعه بین‌المللی پیام واضحی ارسال می‌کند که وضعیت در سین‌کیانگ بدون پاسخ نخواهد ماند».

ساعاتی بعد نیز وزارت خارجه چین اعلام کرد این اقدام اتحادیه اروپا دخالت فاحش در امور داخلی این کشور است و در واکنش به آن، مجازات‌هایی را برای ۱۰ اروپایی از جمله نمایندگان پارلمان، چند پژوهشگر و همچنین چهار نهاد را اعلام کرد.

چین البته بارها ادعای غرب علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت ایغورها را «عاری از واقعیت» توصیف کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید