چندین عامل وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی از احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم رنج ببرند که در ادامه درباره آنها مطلع می شوید:

پنج دلیل برای احساس بی‌حالی و خواب‌آلودگی مداوم

به گزارش سلام نو، بسیاری از مطالعات اخیر ثابت کرده است که بدن انسان برای لذت بردن از فعالیت و نشاط و جلوگیری از احساس خواب آلودگی و بی حالی در ساعات روشنایی روز، تقریباً به ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارد و تأکید شده است که خوابی کمتر از این مقدار، سلامت انسان را تهدید می‌کند.

افراد زیادی از احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم رنج می‌برند که این امر بر سلامتی تأثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که این بی حالی و خواب آلودگی منجر به عدم تمرکز و توجه و در نهایت باعث ضعف در حافظه کوتاه مدت می‌شود. ممکن است که یک فرد هنگام رانندگی نیز احساس خواب آلودگی کند که این حالت منجر به تصادفات و آسیب‌های جدی می‌شود.

دلایل بی حالی و خواب آلودگی مداوم

۱- فعالیت روزمره فرد ممکن است به احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم منجر شود، زیرا ساعات طولانی کار منجر به خستگی و استرس و درنتیجه باعث احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم می‌شود، اما از طریق سازگاری با سبک جدید زندگی، احتمالا این مشکل با گذشت زمان به پایان می‌رسد.

۲- افسردگی یکی از عواملی است که به دلیل تنش و اضطراب زیاد، احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم، کمبود انرژی و کاهش تلاش جسمی ایجاد می‌کند؛ همچنین افرادی که دارای مشکلات روحی هستند از خستگی و خواب آلودگی مداوم رنج می‌برند.

۳- برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌هایی که باعث درد مزمن و سندرم خستگی مداوم می‌شوند، باعث احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم خواهند شد.

۴- احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم ممکن است در اثر مصرف برخی از داروها مانند داروهای آرامبخش، آنتی هیستامین و قرص‌های خواب آور رخ دهد؛ به همین خاطر است که همیشه روی جعبه یا هنگام مصرف هشدار داده شده است تا هنگام مصرف به هیچ وجه رانندگی نکنید و کاری را که به تمرکز بالا نیاز دارد، انجام ندهید.

۵- وقفه تنفسی خواب به دلیل بیدار شدن مکرر که در اثر انسداد نایژه‌های فوقانی و قطع تنفس در طول شب ایجاد می‌شود، یک اختلال خواب است که باعث بی حالی و خواب آلودگی مداوم می‌شود.

۴۷۲۳۱

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید