یک رسانه آمریکایی مدعی شده است که ایران در دی ‌ماه ۱۳۹۹ قصد حمله به یک پایگاه نظامی در واشنگتن داشته است.

رسانه آمریکایی: ایران قصد حمله به یک پایگاه نظامی در واشنگتن را داشته است

به گزارش سلام نو، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ایران تهدیدهایی را علیه پایگاه نظامی «فورت‌مک‌نایر» در آمریکا و همچنین معاون فرمانده این پایگاه انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از چندین منبع امنیتی بلندپایه که نخواستند نامشان فاش شود ادعا کرده برنامه حمله به پایگاه فورت مک نایر به سبک برنامه اقدام انتحاری سال ۲۰۰۰ به ناوشکن USS cole بوده. در آن زمان یک قایق کوچک حامل مواد منفجره در کنار ناوشکن نیروهای آمریکایی در سواحل یمن منفجر شد و جان ۱۷ ملوان نیروی دریایی آمریکا را گرفت.

بر اساس این گزارش مقام‌های امنیتی آمریکا گفته‌اند که در ماه ژانویه و با شنود مکالمات گفتگوهای اعضای نیروی قدس سپاه، از سوی آژانس امنیت ملی، متوجه چنین طرح و برنامه‌ای شده‌اند. همچنین ظاهرا مقام‌های ایرانی قصد داشته‌اند با نفوذ در پایگاه فورت مک نایر، ژنرال جوزف ام مارتین معاون فرمانده این پایگاه را به قتل برسانند.

بر مبنای این گزارش به دلیل همین تهدیدها بوده که مقام‌های آمریکایی تصمیم به تقویت حلقه امنیتی و حفاظتی حول این پایگاه نظامی گرفتند. ارتش هیچ‌وقت در خصوص چرایی افزایش امنیت حول این پایگاه اطلاعات دقیقی نداده است و به بیان کلیاتی مبهم بسنده کرده است.یکی از تدابیر امنیتی صورت گرفته ایجاد منطقه‌ای حائل ۷۵ تا ۱۵۰ متری سواحل رودخانه «کانال واشنگتن» بوده تا دسترسی عمومی به نیمی از این رودخانه مسدود شود. رودخانه‌ای که به پایگاه نظامی فوق‌الذکر منتهی می‌شود. این طرح در حالی اجرایی شد که مقام‌های واشنگتن با اجرای آن مخالف بودند.

مقام‌های پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا درخواست‌ها در خصوص اظهار نظر در باره صحت و سقم این گزارش را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید