الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با روشن کردن آتش تشریفاتی در خارج از شوشا به همراه همسر و دخترش نوروز را جشن گرفت.

علی اف در کنار همسر و دخترش نوروز را جشن گرفت/عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور آذربایجان به همراه همسر و دخترش نوروز را با روشن کردن آتش تشریفاتی در خارج از شوشا ، شهری با پیشینه فرهنگی که آذربایجان در جنگ پاییز گذشته از نیروهای ارمنی گرفت ، جشن گرفت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شوشا ، یک مرکز فرهنگی آذری برای قرن ها ، در سال 1992 در جنگ بر سر منطقه جدایی طلب قره باغ تحت کنترل ارمنستان قرار گرفت. بازپس گیری آن توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در ماه نوامبر از نظر نمادین و استراتژیک مهم بود زیرا در بالای پایتخت نزدیک منطقه ، استپاناکرت واقع شده است.

علی اف نوروز را روی تپه های شهر شوشا جشن گرفت/عکس

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان پس از روشن کردن آتش ، روشی سنتی برای جشن گرفتن نوروز ، سال جدید ایرانی ، در ویدئویی که روز شنبه توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شد ، گفت: امروز ما نوروز را در شهر باستانی خود شوشا ، پایتخت فرهنگی آذربایجان جشن می گیریم. این یک واقعه تاریخی است. این یک خوشبختی بزرگ است. خدا دعای مردم آذربایجان را شنید.

وی افزود: شوشا ممکن است از بین رفته باشد ، ممکن است مکانهای تاریخی ما در شوش توسط دشمن از بین رفته باشد. با این حال ، شوشا خم نشد. شوشا نشکست. او عزت خود را حفظ کرد ، از روح ملی آذربایجان محافظت کرد و امروز در شوشا بار دیگر شاهد این امر هستیم .

در جنگ شش هفته ای سال گذشته که بیش از 6000 نفر در آن جان خود را از دست دادند ، آذربایجان کنترل بسیاری از مناطق قره باغ و مناطق تحت کنترل ارمنستان را بدست آورد.

علی اف نوروز را روی تپه های شهر شوشا جشن گرفت/عکس

علی اف نوروز را روی تپه های شهر شوشا جشن گرفت/عکس

310 310

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید