دیوید بالدوین، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون معتقد است بدیهی است که در این زمان مقابله با همه‌گیری و رسیدگی به اقتصاد از اولویت بالاتری برای رئیس‌جمهور آمریکا برخوردار است اما اشتباه است که بگوییم توافق با ایران "هیچ اولویتی ندارد"

به آینده روابط تهران و واشنگتن امیدوارم

به گزارش سلام نو، ایلنا یکم فروردین به گفت وگو با دیوید بالدوین استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و سیاست خارجه دانشگاه پرینستون پرداخت و در این رابطه نوشت: رییس جمهور آمریکا مسائل زیادی دارد که باید با آنها کنار بیاید اما ایران هم از اولویت برای بایدن برخوردار است.لازم است تحریم‌ها لغو شود.

دو طرف باید راهی برای ملاقات با یکدیگر پیدا کنند

حتی اگر بحث‌های اخلاقی و حقوقی را کنار بگذاریم، قبل از هر چیز، این موضوع یک مسئله سیاسی است و باید به همین ترتیب به آن رسیدگی شود و تحریم‌ها لغو شود. معتقدم اگر هر دو طرف بخواهند یکدیگر را ملاقات کنند، باید راهی را برای آن پیدا کنند.

لغو تحریم‌ها راهی برای نشان دادن تمایل به مذاکره است

استاد علوم سیاسی دانشگاه پرینستون در ادامه  افزود: معتقدم که لغو برخی تحریم‌ها روش خوبی برای نشان دادن تمایل به مذاکره بیشتر است. به نظر می‌رسد هم دولت ایران و هم دولت آمریکا به همان اندازه نسبت به خواسته‌های "مردم" حساس هستند. لازم است دیپلماسی به کار گرفته شود.

به آینده روابط ایران و آمریکا امیدوارم

این استاد دانشگاه همچنین اضافه کرد: در شرایط فعلی به نظر من احتمال جنگ و درگیری نظامی کاملا بعید است؛ دیپلماسی لازم است و باید به کار گرفته شود. من معتقدم در دوران بایدن، روابط با ایران بسیار بهبود خواهد یافت و من به آینده روابط امیدوارم.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید