علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران گفت: علت گرانی روغن موتور، استفاده از مواد خارجی در ترکیب روغن موتور است.

فروش روغن سوخته به جای روغن موتور نو!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: به دلیل گرانی روغن موتور اصل، بازار روغن های تقلبی داغ شده است.

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران  با تاکید بر اینکه در بازار، روغن های تقلبی به وفور پیدا می شود، گفت: متاسفانه این روزها به دلیل گرانی روغن موتور بیشتر افراد به دنبال روغن موتورهای ارزان هستند و از این رو بازار روغن های تقلبی به شدت داغ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به حدی تمیز و دقیق روغن‌های تقلبی و دیگر قطعات بسته بندی و به بازار مصرف عرضه می‌شود که به هیچ وجه برای فروشنده، خریدار و تعمیرکار قابل تشخیص نیست، ادامه داد: روغن موتور اصل گران شده، از طرفی برخی سوء استفاده گران، روغن سوخته و استفاده شده را بازیافت می کنند، در قالب جدید می ریزند و مجدد آن را به اسم نو به مشتری می فروشند، این روغن بسیار به سیستم خودرو ضرر وارد می کند و باعث می شود موتور و گیربکس کلا از بین برود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به علت گرانی روغن موتور در چند ماه گذشته، تشریح کرد: به دلیل اینکه در ترکیب روغن موتور ، از موادی خارجی استفاده می شود، در نتیجه با افزایش نرخ دلار، قیمت این کالا نیز متاثر از گرانی دلار، افزایش می یابد اما اکنون مدتی است که افزایش نیافته است.

 رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: متاسفانه مصرف لوازم یدکی و روغن‌های تقلبی هزینه‌های سنگینی روی دست صاحبان وسائط نقلیه می‌گذارد. برای تشخیص لوازم یدکی خودرو و همینطور روغن موتورهای اصلی از تقلبی باید سیستم کد رهگیری در کشور ایجاد شود و در ضمن فروشندگان این کالا از مبادی اصلی خرید کنند تا بتوان بساط این نوع روغن‌ها و قطعات را از بازار برچید.

او با تاکید بر اینکه اگر شرکت های روغن سازی، نیاز بازار را تامین کنند روغن های تقلبی کاهش می یابد، گفت: باید روغن به قیمت متعادل برسد و از طرفی این کالا در بازار به خوبی وجود داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید