علیرضا آذر از شاعران شناخته شده کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۹ دوبار کرونا گرفت تاکید کرد که عمرش به دنیا بود و به لطف خدا هیچ کدام از دوستان نزدیکش آسیب ندیده‌اند.

گفت‌وگو با شاعر مشهوری که دوباره کرونا گرفت / علیرضا آذر: عمرم به دنیا بود

به گزارش سلام نو، به نق لاز باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۹ به روزهای پایانی اش رسیده و با همه فراز و نشیب هایش در حال خاتمه است. به مناسبت فرا رسیدن سال نو با علیرضا آذر از شاعران کشورمان مصاحبه کردیم. در ادامه گفتگویمان را با این شاعر می‌خوانید:

سال ۹۹ با ادامه شیوع کرونا در کشور همراه بود. این مسئله چقدر روی کارتان تاثیر گذاشت؟

من هم مانند بسیاری از مردم از آسیب‌هایی که بیماری کرونا به جامعه زد، بی نصیب نبودم. دو بار به بیماری کرونا مبتلا شدم. خدا را شکر عمرمان به دنیا بود. تمام لایه‌هایی که به لحاظ هنری با هم کار می‌کردیم، موسیقیدان‌ها و حتی انتشاراتی‌ها در شرایط کرونایی فعالیت نمی‌کردند. حتی کسانی که از ما برای شعرخوانی دعوت می‌کردند، با وسواس و ترس این کار را انجام می‌دادند. حتی پیش نیامد کارها با سرعت پیش برود.

من تعداد زیادی ترک آماده اجرا دارم که هنوز به دلیل اینکه از وضعیت استودیوها اطمینان نداشتم، ضبط نشده. دانشگاه‌هایی هم که از ما برای شعرخوانی دعوت می‌کردند، این کار را انجام ندادند.

بدترین اتفاقی که در سال ۹۹ رخ داد، چه بود؟

خوشبختانه برای حلقه دوستان نزدیکم اتفاقی نیفتاد. عزیزان بسیار بسیار باارزشی را در سال ۹۹ از دست دادیم. فوتبالیست‌ها و ورزشکارانی دارفانی را وداع گفتند و این مسئله مرا بسیار متاثر کرد.

بهترین اتفاق در سال ۹۹ چه بود؟

یک حرفه تازه‌ای را در سال ۹۹ راه اندازی کردم. توانستم زندگی ام را به سمت دیگری حرکت بدهم. این حرکت جدید برایم تجربه خوبی بود. همین تغییر رویه در خط زندگی‌ام اتفاق خوبی بود. خوب است که در پایان یک سال خودمان را بررسی کنیم و ببینیم چقدر به مقام انسانیت نزدیک شده ایم. همین که در سال ۹۹ برای اطرافیانم آدم بدی نبودم. برای پدر و مادرم فرزند بدی نبودم، برای همسر و فرزندم، همسر و پدر بدی نبودم  اتفاق بسیار خوبی در سال ۹۹ برایم بود.

اگر قرار باشد از میان سین‌های سفره هفت سین یکی را انتخاب کنید، کدام سین را انتخاب می‌کنید؟

من سبزه را انتخاب می‌کنم. به جهت اینکه نوید رویش مجدد، زندگی و طراوت است. برای تمام دوستان و آشنایانم، برای تمام آحاد مملکت طراوت و تازگی را آرزو می‌کنم.

برنامه تان برای سال آینده چیست؟

با توجه به اتفاقات غیرمترقبه‌ای که در سال ۹۹ روی داد فهمیدم چقدر در برابر خداوند ناچیز هستیم. برای همین شاید امکان نداشته باشد برای بلندمدت برنامه ریزی کنیم. دقیقا مصداق این بیت شدم که می‌گوید: چو فردا شود فکر فردا کنیم. آماده سازی و برنامه ریزی برای سال آینده ندارم.

چه کتابی را برای مطالعه در ایام نوروز به مخاطبانتان پیشنهاد می‌کنید؟

یکی از کتاب‌هایی که خیلی سودمند است کتاب «شرح شوکران» اثر سید علی صالحی است. سید علی صالحی در این کتاب چند قله رفیع را معرفی و توضیحاتی درباره هر شاعر را ارائه می‌کند که باتوجه به ضخامت و صفحاتش می‌تواند کتاب مناسبی برای مطالعه در ایام نوروز باشد.


 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید