ادن آزار قرار بود جای خالی کریس رونالدو را در رئال پر کند، اما مصدومیت‌های پی در پی او را در آستانه عملی دیگر قرار داده است و این سوال را ایجاد کرده که آیا عمر بازی حرفه‌ای او تمام شده است؟

ستاره شیشه‌ای رئال زیر تیغ؛ عمر فوتبال آزار تمام شده؟

به گزارش سلام نو، به نقل از خبر ورزشی دوران ادن آزار در رئال مادرید بدون شک یک فاجعه تمام عیار بوده است. وقتی سفیدها ستاره بلژیکی را پس از یکی از فوق العاده ترین فصل هایش در چلسی به خدمت گرفت، قصد داشت که جای خالی کریستیانو رونالدو را با بهترین گزینه ممکن پر کند.

اما دروغ گفته ایم اگر بگوییم آزار حتی توانسته کوچکترین جرقه ای از آنچه زمانی او را تبدیل به یکی از بزرگترین ستاره های لیگ برتر کرده بود را، در لالیگا از خود نشان دهد.

در دفاع از آزار باید گفت این که نتوانست شروع خوبی در برنابئو داشته باشد از اختیار او خارج بود چرا که مصدومیت های پیاپی حضور او در لالیگا را به تنها ۲۵ مسابقه، محدود کرد. همان بازیکنی که در آخرین فصل حضورش در استمفورد بریج توانست ۲۱ گل برای آبی ها بزند، از زمان پیوستن به رئال مادرید تنها ۴ بار موفق به گلزنی شده است.

به همین دلیل زمانی که اعلام شد او دچار یازدهمین مصدومیت خود در دوران حضورش در تیم سفیدپوش پایتخت شده، فوتبالدوستان به این فکر افتادند که آیا او هرگز در فوتبال اسپانیا و در رئال موفق خواهد شد؟ آزار از زمان ترک انگلیس ۳۵۲ روز و ۵۴ بازی را به دلیل آسیب دیدگی های مختلف از مچ پا تا همسترینگ از دست داده است.

و حالا ستاره رئال مادرید برای سومین بار به فکر جراحی روی مچ پای خود افتاده است که باعث خواهد شد بازی در یورو ۲۰۲۰ از دست بدهد تا شاید بتواند مشکلات کابوس‌وار آسیب دیدگی خود را حل کند. با این حال، هر چند روی کاغذ به نظر می رسد که این یک تصمیم عاقلانه باشد، اما یکی از پزشکان حاذق شاغل در لالیگا اعتقاد دارد آزار نباید یک بار دیگر زیر تیغ جراحی برود. دکتر خوزه گونزالز که در تیم اتلتیکو مادرید مشغول به فعالیت سات ادعا می کند که جراحی سوم روی مچ پای آزار می تواند برای همیشه به فوتبال او خاتمه دهد.

گونزالز در مصاحبه با رسانه های اسپانیایی گفت: «آزار باید حداقل ۱۰ جلسه با تیم تمرین کند. طبق تجربه من، بازگشت او به بازی در سطح خود با رئال مادرید در این فصل دشوار خواهد بود. اگر بازیکنی پس از یک مصدومیت طولانی بدون اینکه سخت تمرین کند، به بازی برگردد، طبیعی ترین چیز این است که دوباره مصدوم شود. او اضطراب دارد، می خواهد تا نشان دهد که ارزشمند است، می خواهد که ۱۰۰ درصد توانش را بگذارد و هنوز برای این کار آماده نیست. جراحی سوم روی مچ ادن آزار ریسک بسیار بزرگی است. ممکن است این بازیکن هرگز نتواند دوباره فوتبال بازی کند.»

رئال مادرید نیز با جراحی دوباره آزار کاملاً مخالف است. پزشکان رئال مادرید به ادن آزار توصیه کرده اند که دیگر تن به عمل جراحی ندهد و درمان محافظه کارانه خود را ادامه دهد تا برای مسابقات پایان فصل به آمادگی برسد.

فقط باید امیدوار بود که تصمیم که آزار و پرشکان رئال مادرید و بلژیک برای آینده می گیرند، تصمیم صحیحی باشد تا هواداران فوتبال بار دیگر شاهد درخشش آزار و بازگشت این بازیکن به دوران اوج پرشکوهش باشند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید