در این مطلب نحوه درست کردن یک نوع کیک یخچالی خوشمزه و مواد لازم برای تهیه آن را به شما آموزش داده است.

آموزش درست کردن کیک یخچالی با بیسکوییت

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، برخی افراد به دلیل نداشتن فر در منزل از درست کردن کیک خودداری می‌کنند. اینگونه افراد به دنبال روشی برای درست کردن کیک بدون نیاز به فر هستند، هر چند روش‌هایی برای طرز تهیه کیک در قابلمه وجود دارد، اما ممکن است این کیک‌ها خیلی خوب از آب درنیایند.

پس چاره چیست؟ ما به شما کیک یخچالی را پیشنهاد می‌کنیم. کیک یخچالی علاوه بر اینکه نیاز به فر ندارد، برای درست کردن آن نگرانی درمورد خراب شدن کیک هم وجود ندارد. شما عزیزان می‌توانید بدون نیاز به امکانات خاص این کیک خوشمزه را در منزل درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی:

شیر ۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
بیسکوییت  ۱۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کیک یخچالی:

قبل از انجام هر کار لازم است آرد و پودر کاکائو را الک کنید تا بافت آن‌ها از یکدیگر جدا شوند. پس آن‌ها را از صافی عبور داده و به خوبی با هم مخلوط کنید. حالا دو لیوان شیر را به مخلوط آرد و پودر کاکائو اضافه کرده و شکر را نیز به مواد بیفزایید.

در این مرحله از تهیه کیک یخچالی، وانیل را اضافه کرده و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی و مرتب آن را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شده و شکر حل شود.

آنقدر آن‌ها را هم بزنید تا رقیق شود، وقتی مایه یکنواختی به دست آمد، شعله را خاموش کنید و کره را به مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود و به خوبی در همه جا پخش شود.

حالا یک قالب مستطیلی شکل بردارید و کف آن را نایلون یا کاغذ روغنی را سلفون پهن کنید. برای تهیه کیک یخچالی، بیسکوییت‌ها را به طور منظم کف قالب روی سلفون بچینید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید