مجموعه شعر «بادها بر بستر کلمات می‌دوند» نوشته احمدرضا احمدی، در پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران برگزیده شد.

احمدرضا احمدی برگزیده جایزه شعر خبرنگاران شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، جایزه شعر خبرنگاران، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹، برگزیدگان پانزدهمین دوره خود را معرفی کرد.

داوران پانزدهمین دوره این جایزه در بخش انتخاب کتاب سال، متشکل از محمد آسیابانی، علیرضا بهرامی، پوریا سوری، مسعود شهریاری و سمانه نائینی، ضمن تقدیر از سینا سنجری برای مجموعه شعر «وست وود»، مجموعه شعر «بادها بر بستر کلمات می‌دوند» از احمدرضا احمدی را به‌عنوان برگزیده این یخش معرفی کردند.

همچنین در بخش یک عمر فعالیت شعری نیز از محمدباقر کلاهی اهری، به‌عنوان شاعر پیشکسوت تجلیل شد. احمدرضا احمدی هم سال‌ها پیش، در دور سوم جایزه، در همین بخش تجلیل شده بود.

کلاهی اهری، متولد ۱۳۲۹، نیز در دوازدهمین دوره جایزه خبرنگاران، با مجموعه شعر «دلقک در باران» و در پانزدهمین دوره با مجموعه شعر «چرخ زدن با دلتنگی» از نامزدهای بخش کتاب سال این جایزه بوده است.

رزا جمالی با «این‌جا نیروی جاذبه کمتر است»، زهرا زمان با «چرخ کاترین» و فخرالدین سعیدی با «من مهاجرم با فکرهایی که لهجه دارند»، دیگر نامزدهای این بخش جایزه شعر خبرنگاران در پانزدهمین دوره بودند.

همچنین در بخش ویژه شاعران بدون کتابِ پانزدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران، هیات داوران متشکل از سایه اقتصادی‌نیا، ارمغان بهداروند، علیرضا بهرامی، صابر محمدی و مهدی موسوی‌تبار. برگزیدگان را به این شرح معرفی کردند:

مقام اول مشترک: آزاده باصولی، مهران عزیزی

مقام دوم مشترک: زهرا گلابی‌زاده، سجاد ریاحی فارسانی و مرتضی عنابستانی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید