کبد چرب بیماری شایعی است که به دلیل تجمع چربی زیاد در منطقه کبد رخ می دهد و طبق یافته‌های جدید محققان خونریزی لثه ها هم عامل دیگری است که نشان می دهد ممکن است مبتلا به کبد چرب باشید.

ارتباط خونریزی لثه با ابتلا به بیماری کبد چرب

به گزارش سلام نو، سیناپرس به نقل از express نوشت: محققان در جدیدترین یافته های خود دریافتند که خونریزی لثه می تواند نشانه ای بر وجود ابتلا به کبد چرب باشد.

بیماری کبد چرب به ویژه در سال های اخیر به دنبال افزایش چاقی و اضافه وزن در افراد شیوع بالایی پیدا کرده است که معمولا خود را با بزرگی شکم نشان می دهد، اما یافته ها حکایت از آن دارند که خونریزی لثه ها هم عامل دیگری است که نشان می دهد ممکن است مبتلا به کبد چرب باشید.

کبد چرب بیماری شایعی است که به دلیل تجمع چربی زیاد در منطقه کبد رخ می دهد. کبد سالم مقدار چربی اندکی دارد و زمانی این چربی مشکل ساز می شود که چربی کبد از 5 درصد به 10 درصد وزن این ارگان برسد. خونریزی لثه ها درواقع، علائمی از سیروز کبدی است که نشانه ای از کبد چرب محسوب می شود.

سیروز کبدی بیماری پیشرونده است که طی سال ها به آهستگی بروز کرده و پیش می رود. در این بیماری، به مرور زخم هایی در بافت کبد ایجاد شده و در نهایت آنقدر پیشرفت می کند که منجر به توقف عملکرد کبد می شود.به گزارش سیناپرس ، زمانی که بافت سالم کبد تخریب شده و با بافت های زخم شده جایگزین می شود، وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده و جریان خون را از طریق کبد مسدود می کند.

افزایش ضربان قلب، تغییرات شخصیتی، خونریزی لثه، کاهش توده بدنی، احساس گیجی، سرگیجه، تجمع آب در قوزک و پاها، ریزش مو، کبود شدن سریع بدن، زردی پوست و سفیدی چشم ها و زبان، کاهش میل جنسی از جمله دیگر علائم کبد چرب به شمار می روند.

کبد چرب معمولا با آزمایش خون و تشخیص عملکرد غیرطبیعی کبد مشخص می شود که ممکن است انواع بیماری های کبدی مانند هپاتیت را هم نشان دهد. البته آزمایش خون هم همیشه قادر به تشخیص دقیق کبد چرب نیست و گاهی هم می توان با سونوگرافی آن را تشخیص داد.

به گزارش سیناپرس، تاکنون درمان مشخصی برای کبد چرب عنوان نشده است اما مهم ترین گزینه درمانی برای این بیماری، انتخاب سبک زندگی سالم برای توقف علائم بیماری است و یکی از مؤثرترین روش های درمانی، کاهش وزن است.
برای داشتن یک زندگی سالم، از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید اما این بیماری در افرادی هم که الکل مصرف نمی کنند رخ می دهد. به گزارش سیناپرس ، اضافه وزن و تجمع چربی ها در کبد مم ترین عامل است که با کاهش چربی های اضافی بدن، می توانید از شر کبد چرب خلاص شوید. این چربی های اضافی همچنین با بروز کلسترول بالا، چربی بدن خون LDL، فشار خون بالا و دیابت هم در ارتباط است.

مترجم:ندا اظهری

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید