بنابر اعلام دولت​​ نیجر، به دنبال حمله افراد مسلح به گروهی از مردم در نزدیک مرز نیجر با مالی، ۵۸ نفر کشته شدند.

حمله‌ مسلحانه در نیجر ۵۸ کشته به جای گذاشت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما از آسوشیتد پرس، دولت نیجر روز سه شنبه اعلام کرد افراد مسلح سوار بر موتورسیکلت با حمله به گروهی از مردم در یک منطقه نا آرام این کشور، دست کم ۵۸ نفر را کشتند.

هنوز هیچکس مسئولیت کشتار روز دوشنبه را برعهده نگرفته است هر چند که افراط گرایان گروه تروریستی داعش در صحرای بزرگ آفریقا در منطقه تیلابری Tillaberi که این حمله در آن روی داد، فعال هستند.

قربانیان در حال بازگشت به خانه از یک بازار بزرگ فروش دام در بانیبانگو Banibangou نزدیک مرز نا آرام نیجر با مالی بودند که این حمله روی داد.

افراط گرایان مظنون همچنین انبارهای غله مجاور را به آتش کشیدند.

گفتنی است هشتاد درصد از خاک نیجر از بیابان‌های غنی از منابع معدنی و بقیه ۲۰ درصد نیز از اراضی مناسب کشاورزی تشکیل یافته است.

نیجر دارای منابع طبیعی کافی برای توسعه است و از لحاظ میزان منابع اورانیوم در رتبه چهارم جهان قرار دارد، شرکت هسته‌ای آروای فرانسه به میزان زیادی از این ماده استفاده می‌کند. نیجر همچنین دارای منابع عظیم نفت است و صادرات آن به برخی کشورهای آفریقای غربی از چند سال پیش آغاز شده است.

کشورهای غربی اگرچه در حرف مدعی ارزش‌های انسانی هستند، اما با اندیشه کسب سود و سرمایه خواهان ادامه نظام استثمار در آفریقا هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید