برای داشتن یک خواب راحت مطمئنا نباید قبل از خواب شکلات بخورید.

این ۱۰ خوراکی را قبل از خواب نخورید

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، ۱۰ خوراکی که نباید قبل از خواب مصرف شود را بشناسید.

در اینجا به صورت ویژه به ۱۰ نوع از غذا ها اشاره می کنیم که به دلایل شرح داده شده، هرگز نباید قبل از خواب شبانه بخورید.

اگر شما بعد از شام هنوز کمی گرسنه هستید و دنبال راهی برای نگه داشتن خودتان تا صبحانه، چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. درست است که کمی میان وعده نیمه شب به کسی صدمه نمی زند ولی این موضوع در مورد همه غذا ها صدق نمی کند.

۱- گوشت قرمز

یک استیک بزرگ و آبدار ممکن است خوشمزه باشد ولی بدترین چیز برای خوردن، آن هم درست قبل از خواب است. گوشت قرمز فرایند های طبیعی بدن شما را به تعویق می اندازد و رفتن به خواب عمیق بعد از یک روز کاری سخت را که شما واقعا به آن نیاز دارید، فوق العاده دشوار می سازد.

۲- سبزیجات

سبزیجات ذاتا مغذی هستند، بنابر این ممکن است شما فکر کنید که سبزیجات، خوراکی مناسبی برای خوردن قبل از خواب هستند ولی شما اشتباه میکنید، اگر شما می خواهید سالم باشید و خواب راحتی داشته باشید، هرگز این کار را نکنید. سبزیجات معمولا مقدار زیادی فیبر دارند، که فوق العاده آرام در دستگاه گوارش شما حرکت می کنند. سبزیجات یکی دیگر از میان وعده های آخر شب است که شما را بیش از آنچه فکر می کنید، بیدار نگه میدارد.

۳- چیپس و دیگر میان وعده های فرآوری شده

یکی از چیز های جالب در مورد تنقلات مانند چیپس این است که، به راحتی در دسترس و قابل تهیه هستند، شما می توانید یک کیسه از آن را بگیرید و آن را بجوید و تمام کنید قبل از آنکه چیزی از آن را حس و درک کنید. موضوع این است که، غذا های فرآوری شده دارای دوز بالایی از منو سدیم گلوتامات هستند، که بطور قطع به مسئله بی خوابی شما ارتباط دارد، مسئله ای که شما از آن اجتناب می کنید.

۴- پاستا

اگر شما گرسنه هستید، پاستا یکی از بهترین مواد غذایی برای خوردن است. زیرا مقدار کمی از آن انرژی زیادی برای شما ایجاد می کند. مسئله ای که با خوردن پاستا در اواخر شب داریم این است که، پاستا مانند مواد غذایی چرب، بطور قطع منجر به افزایش وزن شما خواهد شد، در حالی که شما در خواب هستید و هیچ تحرکی ندارید، کربو هیدرات های موجود در ماکارونی به سرعت تبدیل به چربی می شوند. بنابر این اگر شما می خواهید غذای سالمی در شب و قبل از خواب بخورید، بهتر است چیز دیگری انتخاب کنید.

۵- بستنی

بستنی انتخاب نوعی دیگر از تنقلات است که شاید برای پیش از خواب مناسب تر به نظر برسد ولی این انتخاب، انتخاب خوبی نیست. بستنی سرشار از چربی و شکر است و شما با خوردن این مواد قبل از خواب، به بدنتان فرصت سوزاندن این منابع انرژی زا پیش از اینکه به رختخواب بروید نمی دهید و این موضوع به افزایش وزن شما منجر می شود.

۶- یک تکه پیتزا

شاید شما هوس یک تکه پیتزای باقیمانده در یخچال را کرده باشید، ولی بهتر است آنرا برای نهار فردا نگهدارید. پیتزای چرب و پر کالری نه تنها باعث افزایش وزن شما خواهد شد، بلکه می تواند باعث سوزش سر دل و مواردی از این دست قبل از اینکه به خواب بروید، شود.

۷-کورن فلکس و غلات فرآوری شده

یک کاسه غلات فرآوری شده، مانند کورن فلکس و یا نظایر آن برای آغاز یک صبح پر نشاط، یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود. ولی یک کاسه قبل از خواب چطور؟ این خوراکی شامل قند و کربوهیدرات زیادی است که به بدن شما امکان استراحت و یک خواب راحت را نمی دهد.

۸-شکلات به هر شکل و هر نوع

بسیاری از مردم نمی دانند که شکلات سرشار از کافئین است و برای داشتن یک خواب راحت مطمئنا نباید قبل از خواب شکلات خورد. شما قبل از خواب از خوردن یک فنجان قهوه پرهیز می کنید، به همان دلیل باید از شکلات هم پرهیز کنید.

۹-الکل

با توجه به آموزه های دینی و اخلاقی که به آنها معتقد هستیم، استفاده از الکل در هر شرایطی منع شده است. علاوه بر این آموزه ها و اعتقادات باید آگاه بود که از لحاظ علمی و بیولوژیکی نیز، الکل امکان یک خواب کامل و نشاط وسرحالی اول صبح را از انسان سلب می کند.

۱۰-فلفل

فلفل نه تنها سرشار از کربوهیدرات است، بلکه دارای کالری بالایی نیز است و با توجه به طبیعت گرم فلفل شما با مصرف فلفل پیش از خوابیدن، خواب راحتی نخواهید داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید