سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در یک روز مانده به چهارشنبه آخر سال تعداد آسیب دیدگان ناشی از مواد محترقه بیش از ۳ برابر رشد کرده است.

افزایش ۳ برابری مصدومان چهارشنبه سوری

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: علیرغم انتظار سازمان اورژانس کشور از مردم برای رعایت ها در روزهای آخر سال شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی در مراجعات مصدومین شب چهارشنبه آخر سال به مراکز درمانی هستیم.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۲۶۳ نفر از هموطنان دچار آسیب به خاطر مواد محترقه شده اند که سال گذشته همین زمان این تعداد نزدیک به ۸۲ نفر بودند و این نشان دهنده این است که باید نظارت بیشتری روی فرزندان داشته باشیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: متاسفانه ۱۴ درصد کسانی که دچار آسیب شدند عابرین بودند که در حال بازگشت از محل کار بودند و در طول مسیر دچار آسیب شدند. آسیب های چشمی و سوختگی و قطع عضو مواردی هستند که در چهارشنبه آخر سال با بیشترین تعداد موارد مشاهده می شود و بسیاری از این آسیب ها علیرغم تلاش کادر درمان و تخصصی به محدودیت و معلولیت می رسد و شاید تا آخر عمر با افراد باشد.

خالدی ادامه داد: بیشترین کسانی که دچار آسیب شدند در محدوده سنی ۶ تا ۱۸ سال هستند و این نشان می دهد که والدین باید نظارت بیشتری روی فرزندانشان داشته باشند. همچنین از مردم می خواهیم اگر در طول مسیر با مصدومی رو به رو شدند با اورژانس تماس بگیرید چون انتقال سریع برخی ازاین مسدومین سود بسیار زیادی دارد و از قطع عضو و معلولیت جلوگیری می کند. واگر مردم افراد در حال فروش مواد محترقه را دیدند با عوامل انتظامی تماس بگیرید.

وی در پایان بیان کرد: این روزها در شرایطی که کادر درمان نهایت تلاشش معطوف به درمان کرونا و رسیدگی به این بیماران است، هر حادثه باعث می شود بار ارائه خدمات به کادر درمان زیاد شود و حتی هر جراحت کوچک و بزرگی در این روزها می تواند خطر ابتلا به کرونا را شدت بدهد. امیدوارم در این ۲۴ ساعت آینده والدین تلاش کنند فرزندانشان در مسیر حرکت کنند که آنها را در ۱۴۰۰ سالم کنار خود داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید