محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم «نوروز ۱۴۰۰، نوروز دوستی» گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است. 

ظریف: سرمای تحریم در آستانه زوال است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،  وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم «نوروز ۱۴۰۰، نوروز دوستی» که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده بود گفت: جشن نوروز، جشن فرهنگی و جشن نو شدن طبیعت، قرن و روز است که در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود.
وی افزود: ما در یک سال گذشته باید یک درس از کرونا فرا گرفته باشیم و آن درس این است که دنیا فقط یک قدر قدرت دارد و آن ذات باری تعالی است. قدر قدرتی در جهان نیست مگر خداوند متعال. در این یک سال دیدیم آنهایی که فریاد قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی شأن گوش فلک را کر کرده بود مجبور شدن در برابر این ویروس زانو بزنند.

ظریف گفت: اتفاقات یک سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا به ما آموخت که آینده همه ما جدایی ناپذیر است و باید شادی‌ها را تقسیم کنیم و در شادی ها و غم ها شریک یکدیگر باشیم. سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: باید بپذیریم که پیشرفت در کنار عقب ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیستند و ارزش های امروز انسانی به هم پیوسته است.  

ظریف تصریح کرد: جهانی شدن به معنای جدایی ناپذیر بودن همه ما از یکدیگر است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: نوروز به ما می آموزد که با طبیعت همراه شویم و آغاز بهار را به عنوان آغازی جدید جشن بگیریم و از خدا بخواهیم که همان گونه که طبیعت را می چرخاند و زمستان را به بهار تبدیل می کند به ما بیاموزد همه در یک کشتی هستیم و آینده بشریت، آینده مشترک است. 


وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: کرونا و تحولات اخیر به ما این درس را داد که نمی‌توانیم با رنج یکدیگر شاد باشیم و در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این قرن که در آن شاهد جنگ، نابرابری، بی عدالتی و احتکار واکسن کرونا بود را کنار بگذاریم و وارد قرنی شویم که در آن همبستگی، همراهی، عشق، دوستی و محبت وجود دارد.

در این مراسم  غلامی وزیر علوم هم در اظهارات کوتاهی گفت: همه ما باید تلاش کنیم  که مهر، محبت و دوستی را در عالم گسترش دهیم و انشالله نو شدن روزها، منجر به نوشدن ذهن های انسان ها، رفتارها و همکاری های براساس صلح و دوستی شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید