نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین این کشور مقصر بحران کنونی در مرزهای جنوبی آمریکا است..

آنچه دولت به ارث برده است، یک سیستم ویران شده در مرزهاست
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را مقصر بحران فعلی در مرزهای جنوبی این کشور معرفی کرد.

نانسی پلوسی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی نیوز گفت ادامه بحران در مرز آمریکا و مکزیک نتیجه نظام نابودی است که جو بایدن از رئیس جمهور پیشین به ارث برد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به افزایش تعداد کودکان مهاجر در مرز مکزیک گفت: این یک چالش بشردوستانه برای همه ماست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: آنچه دولت به ارث برده است، یک سیستم ویران شده در مرزهاست و آن‌ها در تلاشند که این مسئله را به نفع کودکان اصلاح کنند.

سخنگوی مرکز بهداشت و خدمات انسانی آمریکا پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت در مجموع ۸ هزار و ۸۰۰ کودک مهاجر بی سرپرست در مراکز مراقبت‌های فدرال واقع در مرزهای این کشور نگهداری می‌شوند و هنوز والدین آن‌ها پیدا نشده است. در تاریخ ۱۸ فوریه، حدود ۶۸۰۰ کودک مهاجر بدون سرپرست در مراکز اسکان مجدد پناهندگان تحت مراقبت قرار گرفتند.

۱۱ با این حال ایالت‌های آریزونا، آلاباما، آرکانزاس، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، می‌سی سی پی، مونتانا، اوکلاهما، تگزاس و ویرجینیای غربی با طرح شکایتی سیاست مهاجرتی دولت جدید آمریکا را زیر سوال بردند. این ایالت‌ها در دادخواست خود مداخله دیوان عالی آمریکا در خصوص سیاست‌های مهاجرتی دولت را خواستار شدند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند. رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید