با توجه به تعداد بیماران دهان و دندان که با رشد جمعیت به آنها نیز افزوده می شود بازار کار دندانپزشکان هم رونق زیادی پیدا کرده است. اما طبق پیش بینی های انجام شده اخیر احتمالا تا سال ۲۰۳۰ وضعیت سلامت دهان و دندان جامعه کشورمان به درجه مطلوب خواهد رسید و این رشته کاملا به صورت خصوصی خواهد بود.

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه مهراز کارت

دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه کجاست؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به طور ناگهانی دچار دندان درد و سایر مشکلات مرتبط با دندان و فک شده باشید. در این مواقع مراجعه به دندان پزشک یک امر ضروری است تا خود را از درد و رنج خلاص کنید. اما همه اقشار جامعه توانایی پرداخت هزینه های گزاف دندانپزشکی را ندارند. از این رو به جستجوی مراکز و کلینیک های دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه مانند مهرازکارت میروند که هزینه کمتری پرداخت کنند.
در این مطلب قصد داریم شما را با دنداپزشکی طرف قرارداد بیمه آشنا کنیم. به این منظور ابتدا به مبحث دندانپزشکی می پردازیم.

آشنایی با رشته دندانپزشکی

دانشجویان این رشته به مطالعه دندانپزشکی که شاخه ای از علوم پزشکی می باشد می پردازند. اساس کار دنداپزشک درمان بیماری های مربوط به دهان و دندان و لثه می باشد.
البته در سال های اخیر موضوع زیبایی دندان نیز به این موارد اضافه شده است.

یک دنداپزشک با تجربه باید بتواند تمرکز و هماهنگی بالایی بین دست و چشم خود داشته باشد و در مدت زمانی که روی دندان کار می کند تمام تمرکز خود را به کار گیرد زیرا دندان و همچنین لثه ها حساس هستند و ممکن است آسیب ببینند. دندانپزشکان بسته به حساسیت کار خود ممکن است یک یا تعدادی دستیار داشته باشند.

همچنین برقراری اطمینان برای بیمار نیز یکی از کارهای ضروری است که یک دندانپزشک متخصص باید قادر به انجام آن باشد زیرا بعضی از بیماران ممکن است از مراجعه به دندانپزشکی ترس داشته و آرامش خاطر نداشته باشند. این مورد همان طور که میدانید بیشتر در رابطه با دندانپزشکی اطفال صدق می کند. در صورت لزوم دندانپزشک می بایست بیمار را قبل از شروع کار از چگونگی مراحل کار آگاه سازد همچنین باید در طی انجام این مراحل تمام مهارت خود را به کار گیرد تا کمترین درد و فشار به بیمار وارد شود.

از آنجا که دندانپزشک با دهان بیمار سر و کار دارد باید تمامی وسایلی که استفاده می کند استریل شده و کاملا تمیز و بهداشتی باشد.

مراکز دندان‌پزشکی طرف قرارداد با بیمه ها

ساعات کار یک دندان پزشک بسته به محلی که در آن فعالیت می کند متفاوت است.

ممکن است در بیمارستان یا کلینیک های عمومی که اتفاقا طرف قرارداد بیمه نیز می باشند کار کند به همین علت ساعت کار وی بسته به ساعت کار بیمارستان و کلینیک تنظیم می شود که معمولا تمام وقت است و گاها پزشک باید در شیفت شب هم فعالیت داشته باشد. اما در صورتی که دندانپزشک مطبی برای خود داشته باشد ساعت کارش را به اختیار خودش میتواند طبق قوانین ساعت کار وزارت بهداشت تنظیم کند.

دندانپزشک متخصص به علاوه فعالیت خود چه در مطب شخصی و چه در کلینیک و بیمارستان در صورتی که مایل باشد می تواند در زمینه رشته تحصیلی خود به تحقیقات بپردازد و یا برای دانشجویان این رشته تدریس نماید.
با توجه به تعداد بیماران دهان و دندان که با رشد جمعیت به آنها نیز افزوده می شود بازار کار دندانپزشکان هم رونق زیادی پیدا کرده است. اما طبق پیش بینی های انجام شده اخیر احتمالا تا سال ۲۰۳۰ وضعیت سلامت دهان و دندان جامعه کشورمان به درجه مطلوب خواهد رسید و این رشته کاملا به صورت خصوصی خواهد بود.

 دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه

به طور معمول دندانپزشکانی که در حوزه خصوصی و در مطب های شخصی فعالیت می کنند درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکان عمومی که در بیمارستان و کلینیک ها کار می کنند، دارند.
جدا از مطالب مذکور، خود دندانپزشک نیز باید از سلامت جسمانی بالایی برخوردار باشد.

لذا شرایط کاری وی به گونه ای است که باید در مدت زمان های طولانی در حالت مشخص بماند و همین امر موجب آسیب رساندن به کمر و گردن و یا عضله های وی میگردد.
به همین علت یک دندانپزشک باید مراقب سلامتی خود باشد و به طور مداوم ورزش کند تا در نتیجه طول عمر کاری بیشتری داشته باشد.

مقایسه هزینه پر کردن دندان با بیمه و بدون بیمه

یکی از تخصص های دندانپزشکان، پر کردن دندان است که بخشی از خدمات می باشد که افراد بیشتری به آن نیاز پیدا می کنند. اما به علت بالا بودن هزینه ها ممکن است تعدادی از افراد از این کار صرف نظر کنند. اما شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه ، هزینه پر کردن دندان های خود را کاهش دهید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید