ترکیب سیاه دانه و عسل از ترکیبات معجزه آسا در درمان بیماری ها است که در طب سنتی نیز مصرف آن به شدت توصیه شده است، در این مطلب به نحوه درمان بیماری های مزمن با استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند..

خواص فراوان ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان بیماری ها

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، یکی از بیماری هایی که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود، دیابت نوع ۲ است که باعث کاهش قند می شود.

انواع بیماری ها و درمان آن ها :

بیماری های مختلف و متعددی وجود دارند که سلامتی انسان را تحت شعاع قرار می دهند. ممکن است بعضی از بیماری ها در نهایت باعث مرگ فرد مبتلا شوند. از انواع بیماری ها می توان به بیماری های کلیوی، بیماری های مربوط به دستگاه گوارش مانند اسهال، یبوست، سردرد های شدید میگرنی، انواع سرطان ها و .... اشاره کرد که هر کدام علائم و نشانه های گوناگونی دارند. درمان هر کدام از بیماری ها منحصر به فرد است. روش ها و داروهای متنوعی تولید و راهی بازار شده است که عموما با عوارض های متعدد همراه هستند. ترکیب سیاه دانه و عسل یکی از ترکیبات معجزه آسا در درمان بیماری ها بوده که با حداقل عوارض همراه است. در ادامه قصد داریم به درمان بیماری های مزمن با استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل بپردازیم.

درمان کدام بیماری ها با ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر است ؟

همان طور که گفته شد به علت خواص عسل و سیاه دانه و یا دوسین در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. عسل و سیاه دانه خوراکی های طبیعی هستند که خواص بی نظیری دارند. از بیماری های درمان شونده توسط ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یکی از بیماری هایی که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود، دیابت نوع ۲ است. در حقیقت سیاه دانه موجود در این ترکیب باعث کاهش قند خون و هموگلوبین گلیکوزیله می شود که نتیجه آن درمان دیابت نوع ۲ بوده، همچنین باعث افزایش سرعت عملکرد سلول بتا می شود و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که عسل موجود در این ترکیب ممکن است باعث افزایش قند خون شود، در نتیجه از مصرف بیش از حد این ترکیب خودداری کنید.

از دیگر بیماری های درمان شونده توسط  ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به درمان تشنج اشاره کرد. بیماری تشنج نوعی از بیماری های مربوط به سر می باشد که با توجه به اختلالات ایجاد شده در سر، بروز می کند. یکی از بیماری های تشنجی، صرع بوده که در برابر انواع داروها مقاوم بالایی نشان می دهد. در حقیقت درمان این نوع بیماری با ترکیب سیاه دانه و عسل قابل درمان بوده و قادر به کاهش شدت تشنج نیست.

خواص سیاه دانه و عسل

ترکیب عسل و سیاه دانه

یکی از بیماری ها و یا مشکلات بسیار خطرناک در افراد، فشار خون بالا است. فشار خون بالا ممکن است باعث انواع سکته های قلبی و مغزی شود و مرگ فرد را به همراه داشته باشد. ترکیب سیاه دانه و عسل در درمان فشار خون بالا بسیار موثر عمل می کند. مصرف روزانه از ترکیب سیاه دانه و عسل طی دو ماه به درمان این بیماری کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند. ناگفته نماند که بهتر است این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید.

  1. ترکیب سیاه دانه و عسل در درمان مشکلات ریوی و آسم های مزمن بسیار موثر است. برای تاثیر بیشتر این ترکیب در درمان بیماری آسم و درمان مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس می توان این ترکیب را در مقداری آب جوش حل کرد و سپس آب را مورد استفاده قرار داد.
  2. بیماری دیگری که توسط این ترکیب درمان می شود، سرطان روده بزرگ است. این ترکیب می تواند از پیشروی و گسترش این سرطان جلوگیری کند و به مرور زمان آن را درمان کند.
  3. دوسین و یا ترکیب سیاه دانه و عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن تقویت گردد، مانع از مبتلا شدن فرد به سایر بیماری ها می شود. به عبارت دیگر بدن از ورود میکروب ها، ویروس ها و سلول های بیگانه به داخل بدن جلوگیری می کند.
  4. این ترکیب در درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست بهترین گزینه است. در حقیقت عسل به کار رفته در این ترکیب نوعی ملین بوده که به درمان یبوست کمک می کند، همچنین سیاه دانه خاصیت سم زدایی دارد که عفونت های موجود در بدن را از بین می برد و باعث دفع آن ها می شود.
  5. بیماری پروستات از دیگر بیماری هاییست که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل قابل درمان است.
  6. عفونت های ادراری یکی از بیماری های بسیار شایع بوده که علت آن سرطان مثانه، استفاده از سوند آلوده، مصرف آب های آلوده و ... است. درمان این بیماری با ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که این ترکیب ادرار آور بوده و باعث دفع سموم بدن می شود.
  7. زخم معده یکی از بیماری هایی است که درمان دشواری دارد. در حقیقت مدت درمان این بیماری طولانی است. ترکیب نامبرده در درمان زخم معده نیز تاثیر بسزایی دارد.
  8.  افراد مبتلا به سنگ کلیه و سنگ مثانه می توانند از این ترکیب جهت درمان استفاده کنند.
  9.  لازم به ذکر بوده که ترکیب سیاه دانه و عسل پیشگیری کننده سرطان و سایر بیماری های مزمن است. اثرات بی نظیر این ترکیب تا مدت طولانی در بدن باقی می ماند و مانع از ورود سلول های بیگانه به داخل بدن می شود.

خواص سیاه دانه و عسل

ترکیب عسل و سیاه دانه

  1.  ترکیب سیاه دانه و عسل از آب آوردن شکم جلوگیری می کند.
  2.  از دیگر بیماری مزمن درمان شونده توسط ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به درمان انواع تومور ها اشاره کرد. در واقع این ترکیب از پیشروی و گسترش تومور ها جلوگیری می کند.
  3. برای درمان گرفتگی عروق هم بسیار موثر عمل می کند. مصرف مداوم این ترکیب باعث درمان گرفتگی عروق و انسداد آن ها می شود.
  4.  برای افراد مبتلا به سکته مغزی توصیه می شود.
  5. برای درمان کبد چرب هم می توان از این ترکیب استفاده نمود.
  6. درد مفاصل یکی از بیماری هایی است که اصولا افراد سالمند را تحت شعاع قرار می دهد. مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه به تسکین درد مفاصل و درمان آن کمک می کند. اما اگر دلیل درد مفاصل شکستگی باشد ترکیب نامبرده داروی درد آن ها نخواهد بود.
  7. افرادی که در بینایی دچار مشکل هستند، می توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل در جهت بهبود بینایی استفاده کنند.
  8. درد سیاتیک یکی از درد های زجر آوری بوده که درمان آن با مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر است. ناگفته نماند که از این نوع ترکیب می توان برای درمان درد کمر و درد پا و زانو استفاده کرد.

ترکیب عسل و سیاه دانه

نکات مهم هنگام استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل :

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند بهتر است برای درست کردن این ترکیب از مقدار کمتری عسل استفاده کنند، همچنین مصرف بیش از حد این ترکیب در طی روز نه تنها در درمان بیماری ها موثر نیست بلکه باعث بروز بیماری های مختلف می شود. در این ترکیب از روغن سیاه دانه استفاده نکنید، تنها باید مقداری عسل را با دانه های سیاه دانه ترکیب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید