سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ما برای دشمن شرط تعیین می‌کنیم و این به واسطه مردان صالح است.

 بارها تا لبه جنگ پیش رفته‌ایم، اما ولی فقیه دشمن را عقب راند/ اجازه نداریم بگوییم در کجا دشمن گریخت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند) در چهارمین اجلاسیه اساتید شبکه تربیتی بسیج، اظهار داشت: شجره طیبه‌ای که تحت عنوان صالحین شکل گرفته است می‌تواند شفابخش بسیاری از دردهای معنوی جامعه ما باشد. بسته به اینکه ما چقدر از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرشت سپاه در عاشورای ۶۱ هجری شکل گرفت، تصریح کرد: سپاه امتدادی از اصحاب عاشوراست، بسیج هم همینگونه است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه انقلاب ما امتداد رسالت انبیاء الهی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، بعثتی دوباره بعد از تعطیلی احکام الهی بود. 

وی ادامه داد: همیشه سنت مستکبرین این بوده که هرگاه خورشید اسلام طلوع می‌کند در مقابلش می‌ایستند و این بار هم این اتفاق رخ داد. 

فرمانده سپاه با بیان اینکه ما در عصر طلایی اسلام هستیم، گفت: همچنین در عصر حیاتی اسلام هستیم، یعنی شرایط هم طلایی است چون خورشید اسلام طلوع کرده و وحی از انقطاع خارج شده و احکام فرصت پیاده شدن پیدا کرده‌اند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ما در موقعیت استثنایی قرار داریم که وحی جاری است و برای تحقق وعده‌های الهی در زمین، حاکمیت شکل گرفته و اسلام پس از هزار سال حاکمیت تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه همه قدرت‌های شیطانی عالم صف بسته‌اند تا از شکل‌گیری حیاتی جدید توسط اسلام جلوگیری کنند، تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت و استعداد خود را به صحنه مواجهه با اسلام آورده‌ است ولی به فضل الهی داستان صدر اسلام در حال تکرار است.

سرلشکر سلامی افزود: اسلام از درون دره‌های تنگ مکه، اقطار زمین را طی کرد و امپراطوری‌ها را درهم شکست و پیام اسلام در عالم پخش شد. امروز نیز همین موضوع در حال تکرار است.

وی با بیان اینکه به دورترین نقاط دشمن نظاره می‌کنیم، گفت: از رهبری برخوردار هستیم که ژرف‌اندیش و بلندنگر است که به زیبایی دشمن را می‌شناسد و به جهان‌بینی توحیدی در موضوع قدرت ایمان دارد.

** بارها تا لبه جنگ پیش رفته‌ایم، اما ولی فقیه دشمن را عقب رانده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بارها تا لبه جنگ پیش رفته‌ایم، اما ولی فقیه دشمن را عقب رانده است، تصریح کرد: رهبر بزرگ انقلاب تنها در این میدان ایستاده است؛ تنها ایستادن ولی فقیه، نه به این معنا که اصحابی ندارد، بلکه به معنای اینکه یک ستاره درخشان و روشن است که در صحنه نورافشانی می‌کند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اجازه نداریم بگوییم در کجا دشمن گریخت و چگونه عقب رفت و چرا دستان آنها بسته شد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن اصلاً چهره یک امپراطوری با نشاط را ندارد، تصریح کرد: دشمن چهره قدرتی پوک اما با ظاهری بزرگ به خود گرفته است.

فرمانده کل سپاه افزود: این فرسایش قدرت دشمن چگونه شکل گرفته است که در هیچ زمین و عرصه‌ای چیزی جز شکست کسب نمی‌کند. ولی امر و نایب امام زمان(عج) دشمن را متوقف کرد و پیشانی جنگی اسلام را وسعت بخشید، روح جهاد را در جوانان اسلام دمید و امید اسلام را احیا کرد، سرزمین‌ها میدان جهاد شدند، دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد و کشور ساخته شد و آسیب ندید. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه کشور محاصره شد اما آسیب ندید، اظهار داشت: دشمن در جنگ اقتصادی هم شکست خورد. ملت نجیبانه صبر کرد و پژواک صدای دشمن نشد، به دشمن آبرو نداد و آبروی ما شد و به ما روحیه و قوت قلب داد.

وی با بیان اینکه امروز این ما هستیم که برای دشمن شرط تعیین می‌کنیم، گفت: در مناسبت بین‌المللی هر قدرتی که شرط تعیین کند او مسلط است. هروقت در محاصره شرط‌های دشمن قرار گرفتیم بازنده‌ایم و اینکه امروز این ایران است که شرط تعیین می‌کند به واسطه مردان صالح است.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امروز ما سلاح مدرن فراوانی داریم، تصریح کرد: از دست خالی سخن نمی‌گوییم. ما مسلح و مجهز هستیم آن هم از جنس قدرتی که دشمن دارد. اما بدون انسان‌های مومن این سلاح‌ها کارایی ندارند. انسان‌های مومن هستند که در این ابزار روح می‌دمند و این انسان‌ها باید ساخته شوند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند دارای چنین قدرتی شود، تصریح کرد: تربیت انسان صالح در ذات دشمن نیست، اما می‌تواند انسان‌های صالح را تخریب کند و به ذهن‌های آن‌ها نفوذ کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این جبهه نبرد فکری و فرهنگی پایدار باشیم باید انسان‌های مومن بسازیم.

سلامی با استناد به منابع غربی گفت: طراحی دشمن جدا کردن قلب و ذهن بشر از کالبد آن‌ها است. آن‌ها می‌خواهند جسم بشر را در خدمت قلبی قرار دهند که این قلب در آمریکاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهمیت تعلیم و تربیت را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما نیروی مسلح‌ایم اما می‌دانیم که هیچ‌چیز به اندازه معرفت و تربیت قدرتمند نیست و انقلاب بیش از همیشه به این موضوع نیازمند است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید