شیرطلایی یا همان شیر زردچوبه خواص فراوانی برای بدن دارد، در این گزارش به معرفی فواید این نوشیدنی پرخاصیت و طرز تهیه آن پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

خواص بی‌نظیر شیر زردچوبه برای بدن + طرز تهیه

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،به آیورودا "شیر طلایی" گفته می‌شود اما طلا و  شیرگاو بخشی از ترکیب آن نیست. این نوشیدنی اصالتی آسیایی داشته و می‌توان به جای قهوه از آن استفاده کرد.

ماده اصلی آن زردچوبه است که اثرات ضد التهابی قدرتمند داشته و بیش از ۱۵۰ عملکرد درمانی بالقوه دارد.

برای تهیه "شیر طلایی" باید از شیر نارگیل یا هر نوع شیر گیاهی، یک قاشق چای خوری زردچوبه، نصف قرص زنجبیل، نصف قاشق غذاخوری دارچین و کمی فلفل سیاه آسیاب شده استفاده کنید. همچنین به دلخواه می‌توانید مقداری عسل یا شربت افرا را به منظور شیرین کردن آن اضافه کنید.

مهمترین فواید مصرف شیر طلایی

کاهش تورم، سفتی در عضلات و مفاصل، خواص ضد باکتری و ضد ویروسی، تقویت ایمنی بدن مقابل سرماخوردگی و آنفلوانزا، بهبود حافظه، تمرکز و سایر توانایی‌های شناختی، تسکین ناراحتی‌های گوارشی، گرفتگی‌های قاعدگی و علائم اختلالات مزمن روده از مهمترین فواید مصرف شیر طلایی است.

به لطف زردچوبه موجود در این نوشیدنی گوارا، می‌توان از عملکرد آنتی اکسیدانی آن در برابر افزایش سن، کنترل متابولیسم و ​​افزایش وزن، بهبود وضعت پوست، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید