فیلم «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما معرفی شد.

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما معرفی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آواتار با پشت سر گذاشتن فیلم ابرقهرمانی انتقام‌جویان: پایان بازی بار دیگر به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما برگشت.

این فیلم علمی- تخیلی و حماسی این آخر هفته پس از ۱۲ سال مجددا در سینماهای چین اکران شد و آنقدر فروش داشت که بتواند رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما را از چنگ انتقام‌جویان درآورد.

آواتار (۲۰۰۹) اولین بار در سال ۲۰۱۰ با عبور از سد تایتانیک عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را به دست آورد اما در سال ۲۰۱۹، انتقام‌جویان با ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون دلار فروش در گیشه آن را کنار زد و صدرنشین فهرست شد. در آخرین تحولات، فیلم محبوب جیمز کامرون این شنبه (۲۳ اسفند ۹۹) با عبور از مرز ۲ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار فروش به رتبه اول برگشت و رکوردش را پس گرفت. 

جان لاندو تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید: مفتخریم که به این مرحله رسیدیم. اما آنچه بیشتر از هر چیزی من و جیم را خوشحال می‌کند این است که آواتار در چنین دورانی به سینماها برگشت. ما سخت در حال کار بر روی قسمت‌های بعدی از مجموعه فیلم‌های آواتار هستیم و در نظر داریم دنباله این داستان حماسی را در سالهای پیش رو با مخاطبان به اشتراک بگذاریم.

اولین قسمت از پنج فیلم جدید مجموعه سینمایی آواتار در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران خواهد شد.

به گفته پل درگارابدیان (Paul Dergarabedian) تحلیلگر ارشد رسانه در کمپانی کام اسکور، این که آواتار بار دیگر تاج پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را بر سر گذاشت، اهمیت پرده نقره‌ای را هم از منظر تاثیر فرهنگی و هم از منظر قدرت بالای درآمدزایی، به منصه ظهور می‌گذارد. 

فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در تسخیر دیزنی

براساس قرارداد جدیدی که به موجب آن استودیوهای فیلم و سریال فاکس قرن بیستم به مالکیت کمپانی فیلمسازی دیزنی درآمد، در حال حاضر پنج فیلم اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ به این کمپانی تعلق دارند؛ به عنوان مثال، تایتانیک که سومین فیلم این فهرست است، محصول مشترک کمپانی پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم بود. فیلم‌های جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، بازسازی لایواکشن شیرشاه (۲۰۱۹) ، انتقام‌جویان و یخ‌زده ۲ دیگر نمایندگان دیزنی در صدر این فهرست هستند. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید