سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد که ۱۰ نفر در این استان به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده اند.

ابتلای ۱۰ نفر به کرونای انگلیسی در کرمان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مهدی شفیعی،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امشب در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در استان کرمان اظهار داشت: ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا از نوع  انگلیسی در سطح استان شناسایی شدند که ۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک مورد مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: خوشبختانه فوت ناشی از ابتلای به کرونای انگلیسی تاکنون گزارش نشده و بیماران شناسایی شده تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

وی سرعت انتشار و انتقال ویروس انگلیسی را۱۰ تا ۱۲ برابر ویروس قبلی دانست و گفت: افراد مبتلا به این نوع ویروس ممکن است به‌سرعت وارد فاز درگیری ریوی شده و بدحال شوند، بنابراین اگر گردش این ویروس در جامعه زیاد شود و تعداد زیادی را مبتلا کند ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها طی چند روز تکمیل و احتمال کمبود تخت بستری وجود خواهد داشت، همین اتفاقی که اکنون در استان خوزستان افتاده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیت تشخیص واریانت انگلیسی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفته و آزمایشگاه‌ها این امکان و قابلیت را دارند که آزمایش اولیه را انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید