معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس هشدار داد که هوای شهر شیراز ناسالم است و مردم از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

هشدار به شیرازی‌ها: از ترددهای غیرضروری پرهیز کنید

به گزارش  سلام نو به نقل از  فارس، نهاوندی معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس گفت:  در پی گرد و غبار شب گذشته شهر شیراز، وضعیت خاصی بر این شهر حاکم بوده است به طوری که کیفیت هوای کلان در ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ​ ۱۷۰ در وضعیت ناسالم برای عموم جامعه قرار گرفت و در ساعت ۸ صبح امروز نیز با بهبود وضعیت جوی و با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۶ برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود از عموم شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از فعالیتهای طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

این مسئول افزود: بر اساس اعلام نظر کارشناسان هواشناسی میزان غبار به مرور رو به کاهش است و شاهد هوای مناسب تری، برای کلانشهر شیراز خواهیم بود.

وی بیان کرد: به علت انتشار گرد و خاک پراکنده شده با وزش باد  و انتقال آن از طریق باران به سطح خیابان و متصاعد شدن گرد و غبار با عبور و مرور خودروها، افزایش میزان غبار در هوا دور از انتظار نیست.

گفتنی است؛ شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل میکند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید